Пакетът "Макрон" е дискриминационен и небалансиран.
Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на участието в транспорта комисия.
По думите на министъра пакетът "Мобилност" също така е и лош прецендент относно времето за управление на превозното средство, времето за почивка и прекараното почивното време в камиона.
"Пакетът "Макрон" разделя Европа като икономически модел на развитие. Не може Европа да провежда с едната ръка кохезионна политика, а с друга да прави политика за интеграция", стана ясно от думите му.
Желязков припомни, че преди формалния съвет, който бе проведен в Брюксел, е обсъдил част от въпросите с превозвачите за по-гъвкав национален подход, свързан с правата им.
Той посочи, че след като е приключил формалният съвет в Брюксел, е станало ясно, че отпада задължението за връщане на камионите на всеки три седмици, запазила се е забраната за ползване на седмичните почивки в превозното средство и двустранният превоз е изключен от обхвата на директивата за командироване.
Желязков отчете като успех забраната за връщане на превозното средство на всеки три седмици, но не е доволен от резултатите от проведения формален съвет.
Министърът иска обединяване и компромис от останалите страни членки в ЕП за изключване на правилата за командироване, с което работното време на превозвачите достига до 72 часа.
Въвеждането на интелигентния тахограф обаче би позволило ползването на една плюс една операции на двустранен превоз. Чрез тях автоматично ще бъде регистрирано местоположението на камионите и автобусите. Така проверките за спазване на времето за управление и почивка на водачите ще станат по-ефективни.
Той припомни, че през 2017 г. Европейската комисия е въвела разглеждането на пакета "Макрон", свързан с товарните превози относно уреждането на въпроси свързани с по-доброто функциониране на международния пазар, конкретността и правата на шофьорите.
Всяка държава, която председателства Съвета на Европейския съюз (ЕС), трябва да се държи като безпристрастен посредник, съветва той. Транспортният министър е на мнение, че не е редно да се търси налагане на позиции, свързани с националния интерес, когато една страна е домакин на европредседателството на Съвета на ЕС.
В последващото председателство на Съвета на ЕС, Желязков оцени, че австрийската страна е представила още по-отегчаващ текст, свързан с прибирането на превозеното средство на всеки три седмици.
Той подкрепя забраната за ползване на седмичната почивка в превозното средство, защото други страни като Франция, Испания, Белгия, Германия и Австрия вече били въвели национални разпоредби, които забраняват седмичните почивки в превозното средство.
GolaVoda
на 13.12.2018 в 00:11:17 #1Българские политици съвсем предсказуемо не защитиха националния интерес.. Това е така защото тяхната работа не е да защитават националния интерес а интереса на този който ги храни.. Българските политици са колониална администрация и защитават интересите на колониалната власт.. ако някой е вярвал че нещо ще направят сбъркал е .. Евръсъюза няма да си отиде лесно... ще е толкова трудно да си отиде колкото беше трудно фашизма и комунизма да си отидат...но ще си отиде... а колониалната администрация ще бъде заменена с друга..