Съветът на ЕС прие спорните промени в пакета "Мобилност", съобщи БНР. За да влезе в сила, той трябва да бъде одобрен от Европейския парламент на второ четене.
След това текстовете да бъдат публикувани в Официалния вестник на ЕС.
С тези промени се предвижда камионите да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата, на осем седмици, а самият водач - на три или четири в зависимост от работния си график.
Нормалната седмична почивка е най-малко 45 часа и тя трябва да се прекарва извън кабината. Ако почивката се ползва извън дома, настаняването трябва да е за сметка на работодателя, гласят промените.
Осем страни, сред които и България, изпратиха писмо до Еврокомисията, с което поискаха той да бъде отменен. Българският премиер Бойко Борисов бе заявил, че заедно с колегите си от тези страни обмисля да заведе колективен иск срещу пакета в Съда на ЕС.
Припомняме, от самото начало на пакета се противопоставиха шест държави - България, Литва, Латвия, Полша, Унгария и Румъния, последвани от Кипър, Малта и Естония.
Според транспортния министър Росен Желязков пакетът "Мобилност" е прецедент, който разделя държавите членки.
През септември 2019 г. транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано отхвърли предложението пакетът да бъде изтеглен от Еврокомисията.
1abv1
на 07.04.2020 в 21:25:03 #7"Tomorrow на 07.04.2020 в 21:15:20 #9 Лабаф, идея си нямаш за какво иде реч, какъв е този ентусиазъм, на всяко л@йно зъб да сложиш?" Тумор, напротив, ни грам не си в час! Ти си каза, че си бил прост шофьор - даже не можеш да пишеш правилно - "поТбиване на цени". За разлика от теб съм завършил Висше образование на степен Магистратура по предмет - Управление и икономика на търговията! Та не разбрах с какви факти и аргументи нещо ще ми кажеш по темата? Само тъпотии и глупости от теб, както винаги тук в този форум!
1abv1
на 07.04.2020 в 18:43:29 #6""потбиване на цени"" Формално има подбиване на цени, но това е част от свободно работещата конкуренция. Някой нещо против ли има срещу нея? Значи имаме следното - източните превозвачи се възползват от доста по-ниско заплатената работна ръка от техните си държави и съответно удрят западните превозвачи в цените. Сега, според някой това е лошо и нечестно. Добре, а какво да кажем, когато западна фирма дойде в източна държава и наеме там работен персонал, като им заплаща не по западните стандарти, а спрямо доста по-ниското ниво на работна заплата в конкретната страна и печели от това? Излиза, че няма проблем западняците да печелят от евтината работна ръка на Изток, но ако превозвачите от тези държави се възползват от това и то се случва за сметка на западните фирми, аууууу колко е нечестно това. И веднага се предприемат на законодателно ниво мерки, които реално да унищожат конкуренцията и да дадат предимство на западните превозвачи. Ами това са си двойни стандарти и откровен удар под кръста на свободната търговия.
chafeto
на 07.04.2020 в 18:06:34 #5Tomorrow А трябва ли да съм бил за да мога да преценя, че е нецелесъобразно една машина с маса над 20 тона и дизелов двигател с обем над 10-12 000 куб см да изминава 2 000 км празна? При положение, че ни проглушиха ушите с намаляването на вредните емисии, което иначе наистина е важно. А за удобствата на шофьора не мога да споря. Няма да коментирам и ефекта върху нашите превозвачески фирми. Ти трябва ли да си финансист за да си направиш разчет на средствата? Или да си медицинско лице за да пиеш елементарен аналгетик като те заболи глава. Защото въпросът ти звучи някак си подобно.
Philosopher
на 07.04.2020 в 17:46:00 #4А, лабавия имбецил се обади от вмирисания си апартамент на АБПФиК
chafeto
на 07.04.2020 в 17:34:03 #31abv1 Свободен пазар... "Фасадни" понятия, демагогия.
1abv1
на 07.04.2020 в 17:24:58 #2Приемането на този пакет е Класически пример как богатите в ЕС прецакват бедните. Ама иначе ни проглушват ушите с крясъци за свободен пазар, евроатлантизъм, солидарност, лоялна конкуренция.... дрън-дрън. Нищо такова няма.
chafeto
на 07.04.2020 в 17:09:26 #1С тези промени се предвижда камионите да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата, на осем седмици ************************************************************* А иначе за намаляване на въглеродните емисии ли си говорихме?