Големите супермаркети за хранителни стоки, а и други магазини, прилагат мното "уловки", за да ни накарат неусетно да закупим повече стоки, отколкото сме възнамерявали.

Прилагат се всякакви прийоми - музика, светлина, разположение на стоките, етикетите с цените, дори миризми. С подходяща приятна музика и светлина още с влизането на клиента в магазина се цели той да се почувства удобно и да бъде предразположен за повече покупки. Някои проучвания показват, че много клиенти са склонни да купят по-скъпи стоки от щандове, ухаещи приятно.

Установено е, че червените на цвят етикети с цени веднага привличат вниманието, още повече, че се очаква тези цени да са намелени. Но разбира се, това може на практика да не е така.

Разпространен рекламен трик е, по-скъпите стоки да са на височината на очите, т.е. "набиващи се на очи". Не е случайно, че в много супермаркети най-купуваните, но по-евтини храни се намират в отдалечената от входа част - така клиентите се налага да обикалят през целия магазин и евентуално да видят и закупят повече стоки.

Кошниците и количките за покупки в магазините умишлено се правят с (твърде) голям размер, създавайки визуалното впечатление, че сме взели малко продукти.

 Можем ли да спестим от коледното пазаруване

Можем ли да спестим от коледното пазаруване

Коледа не е времето, когато трябва да бъдем стиснати, но има начини да облекчим бюджета си

И така, знаейки посочените "трикове", ще сме (донякъде) подготвени да не закупим ненужни или прекалено скъпи неща. Освен това, полезно е преди пазаруване да си направим списък с необходимите покупки и да не се отклоняваме от него.