Руската средна класа преминава на брандове от по-ниската ценова категория на фона на икономическата криза в страната. Това става ясно от проучване на консултантската компания Fashion Consulting Group.

„Тези представители на средната класа в Руската федерация, които до кризата можеха да си позволят купуването на стоки от марки като Karen Millen, DKNY, Penny Black, Betty Barclay и други подобни, сега премиват на брандове от средния сегмент като Zara, Reserved и по-евтини”, посочва директора на компанията Ануш Гаспарян, цитирана от  rns.online.

Тези купувачи, които не са готови за преход към вещи от по-ниската ценова категория съкращават броя и честотата на покупките. Или търсят възможност да се сдобият със стоките от любимата си марка по намалени цени, както алтернативни канали за дистрибуция. Но повечето превключват на брандове от по-ниската ценова категория.

Обемът на руския fashion пазар (облекло обувки и аксесоари) през 2015 г. спадна с  9% — до 2,3 трилиона рубли. В доларово изражение намалението е с 43% — до 37,5 милиарда долара.

За 2016 година консултантската компания прогнозира съкращаване на средния сегмент потребители, заради преминаването им в по-ниска ценова категория, където се очаква ръст. През 2014 година средният сегмент заемаше 39% от общия обем на фешън пазара, който се съкрати през миналата до  30%. През настоящата година се очаква неговото свиване до 20–25 на сто. В същото време най-високият сегмент от потребителите на този пазар остава на същото равнище - 10 процента.