Повече от 4 години, след като е въведена в експлоатация новата писта за излитане и кацане, никой не се интересува, че има опасност за полетите на Летище София, предупреждава бившият ръководител полет в ДП „Ръководство на въздушното движение" Радослав Ганев.

Ето какво написа той до Money.bg:

На 31 Август 2006 г. Летище София въвежда в експлоатация нова писта за излитане и кацане. Няма никаква реакция от страна на ръководството на ДП „Ръководство на въздушното движение" (ДП РВД), въпреки че новата писта е изместена североизточно и практически няма никаква видимост към летателното поле и маневрената площ. Независимо от съвременната пистова система, кацането и излитането от летище София до този момент се извършва с повишен риск от възникване на инциденти поради нехайството на ръководството на ДП „Ръководство въздушно движение". Съвсем закономерно последваха и много сериозни инциденти, които можеха да завършат с трагична катастрофа.

Важно е да се отбележи, че на 4 октомври 2007 г. на заседание на Министерския съвет е определен за обект с национално значение изграждането на новата летищна контролна кула София. Според документ на Министерството на транспорта (МТИТС) „Цели на администрацията в областта на транспорта за 2010 г." през декември 2010 г. трябваше да се извърши първата копка от строителството на нова летищна контролна кула. Оказва се обаче, че въпреки решението на Министерския съвет, въпреки целите на настоящата администрация на МТИТС, документацията за провеждане на процедура за избор на изпълнител на строежа все още не е готова.

По този повод на 28 април 2010 г. пуснах доклад с рег. №13-00-298 до г-н Александър Цветков - министър на транспорта информационните технологии и съобщенията за сериозните закъснения и нередности по два от най-важните проекти в ДП „Ръководство на въздушното движение".

Един месец след моя доклад реакцията на МТИТС беше следната: на поста генерален

Директор на ДП „Ръководство Въздушно Движение" беше поставен г-н Диян Динев, "дясната ръка" на уволнения за „несправяне с работата" бивш генерален директор Емануил Радев. Лявата ръка на Емануил Радев, зам.-генералния директор на предприятието г-н Ангел Рачев продължава да е на поста си.

Ето и вторият проект. Договорът за новата софтуерна система SATCAS, който беше подписан през 1999 г. с краен срок за внедряване 7 октомври 2003, беше почти "окончателно" завършен през 2008 г. Оказа се обаче, че е необходимо да се платят допълнително средства, тъй като за 8 години експертите в предприятието не успяха да уточнят добре изискванията, които имат към фирмата изпълнител. Така бяха платени 9 млн. евро допълнително за смяна на операционната система под, която работи "новия софтуер".

На какво се дължи този огромен кредит на доверие към служители, които са проявили крайно нехайство в работата си през годините? Защо служител, който е поставил на дневен ред болезнени въпроси е наказан да не работи в предприятието?

Това са въпросите, на които търси отговори бившият ръководител полети. За не го не е без значение, въпреки че е напуснал по собствено желание системата, как се управлява важна за транспорта държавна структура - ДП "Ръководство на въздушното движение". Това е предприятие на извънбюджетна сметка и е тясно свързано с националната сигурност на България.

Money.bg пердоставя възможност да бъдат изложени и други гледни точки по темата. Важното е излитането и кацането на Летище София да е напълно безопасно!