"За мен е изключителна чест да присъствам на първата копка на автомагистрала "Люлин", каза българският премиер Сергей Станишев минути преди да бъде сложено началото на строителството на магистралата.
"Модернизацията на инфраструктурата е водещ приоритет за България и след като свършихме много работа през миналата година, все още имаме много за вършене, за да се превърнем в европейска инфраструктурна страна", допълни Станишев.
Днес стана ясно, че обектът е изключително сложен, тъй като ще включва 26 мостови съоръжения, 3 тунела и други тежки инфраструктурни елементи.
Той е необходим за завършването на коридор на №4 и е от голяма важност, стана ясно днес при старта на проекта.
Цялата стойност на проекта е 137 млн.евро, които се финансират по програма ИСПА, от Кохезионния фонд и от българското правителство.
"Надявам се, че турският консорциум МАПА- Ченгиз да изпълни националния обект в срок и с необходимото качество", заключи премиерът, обръщайки се към изпълнителите на проекта.
На тези думи шефът на турския консорциум Мехмед Гюнал отговори, че с този обект се прави още една крачка към модернизирането на пътната инфраструктура на България и пое ангажимент навреме и с най-високо качество да бъде завършена магистралата.
Като джойнт венчър турската страна ще посещава многократно тази площадка, за да набюдава изпълнението на проекта.
Ръководителят на мисията на Европейската комисия у нас Майкъл Хъмфрис обяви, че ЕК подкрепя не само този проект, но и всеки следващ, който ще промени в положителна посока инфраструктурата на страната, като тази подкрепа ще се изрази най-вече чрез средства от еврофондовете.
Обектът ще бъде пускан поетапно, като догодина ще влезе в експлоатация пътният възел "Даскалово", а през 2009г магистралата трябва да бъде изцяло завършена.
don
на 01.02.2007 в 07:51:15 #3В момента проблем номер 1 на България е гетоизацията на населението и. Раждат предимно циганките, голямата част от българките в детеродна възраст са изритани брутално вчужбина. А никоя държава няма нужда от паразитното циганско племе. Ограничаването на циганската раждаемост трябва да е приоритет номер 1 на всяко наше правителство. Но понеже ни упрвлява ДПС, а те бяха избрани с циганско-турските гласове, това не се случва. И след 20 години БГ ще е 40% цигани, 20% турци, 50% българи и 10% други.
stefanakin
на 31.01.2007 в 16:10:50 #2Много интересно дали ще има наземна част тая магистрала или само подземна и въздушна ;) 19 км - 26 моста и 3 тунела
Нео
на 31.01.2007 в 16:05:17 #1Вече съм спокоен.Сън не спях да мисля за Сергейчо като го махнем от премиерския стол,кво ша прай туй мунче убууту.Ма на доктора по история много му отивало да е багерист бе.Крайно време е БГ да се управлява не от историци,а от икономисти.И вижте само какъв бил главния приоритет за страната,модернизирането на инфраструктурата.Е да не е лошо но...за заплатите нещо така.Аз все си мисля,че приоритет на едно правителство трябва да бъде доходите на хората,а не пътищата.