Аутсоурсинг за €2.7 млрд. ще спасява производствената програма на A350
14.11.2006 12:34:48
Ръководството на Airbus посочва, че работи по новия самолет на стойност 3.5 милиарда долара (€2.7 млрд.) могат да бъдат дадени на подизпълнители. По този начин делът на аутсоурсинга в А350 ще се увеличи от 30% до 50%. Целта е да се понижат производствените разходи.
EADS са оценили общата сума на развиването на серията А350 на 12 милиарда долара или повече, но компанията трябва да покаже най-накрая, че може да разреши производствените проблеми, които забавят програмата на суперсамолета вече с две години.
Анализатор посочва, че подобно решение отразява рязка промяна във фирмената култура на Airbus и също така означава неприятности за заетите в програмата в Германия, Франция, Испания и Британия.
Според изявлението, програмата A350 XWB ще регистрира и промяна в посока нарастващо производство в държавите от „доларовата зона". Оливер Андриес, главният стратег на компанията, посочва, че слабият долар лишава Airbus от 20%, или близък процент, от конкурентноспособността му.
EADS все още не е взела твърдо решение да строи A350 XWB - двумоторен самолет с удължен корпус, който ще се конкурира с моделите на Boeing 777 и 787, но се очаква в скоро време да се реши на този ход.
Съобщението от вторник дойде, след като двупалубният суперджъмбо джет А380 се приземи в Сингапур - първа спирка в тестовия полет около света. Скоро А380 ще бъде най-големият пътнически самолет в движение.
Тестовете ще траят до 1 декември и ще отбележат кулминацията в развойната дейност на самолета. Сертификат за въздухоплавателна годност може да бъде получен от европейските и американските власти до средата на декември.
Междувременно САЩ възнамеряват в сряда да повдигнат в Международната Търговска Организация въпроса с предоставяните от ЕС субсидии за програмите на Airbus.
Държавната подкрепа за Airbus и Boeing е предмет на продължителна язвителна дискусия в МТО. Обвиненията между Брюксел и Вашингтон полетяха едно срещу друго още през 2004 в базираната в Женева централа на Търговската организация.