Българо-италианскота сдружение  Консорциум „Струма - Лот 2" най-вероятно проектира и строи участъкът от АМ Струма между Дупница и Благоевград, който е с дължина от 37 километъра и се очаква да бъде готов през 2015 г. Това стана ясно след като днес бяха отворени ценовите оферти на 3 от кандидатите. Останалите четири не бяха допуснати до участие в тази фаза на процедурата.

Отварянето на офертите стана в присъствието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и изпълнителният директор на АПИ Лазар Лазаров.

Търгът е интересен и с това че се дава нов подход при избора на кандидатите. Ако досега това беше най-ниската предложена цена то вече ще се гледа икономически най-изгодната оферта.

В този търг това означава, че най-ниската предложена цена ще има половината от тежестта при определянето изпълнителят. Останалите два критерия са самото техническо предложение и срокът на изпълнение, които дават съответно 35 и 15 точки от общо 100%.

 

По тази логика за избран би трябвало да се счете консорциумът Консорциум „Струма - Лот 2", гр. София в който влизат („Импреза" АД, гр. Рим, Италия, „ГБС Инфраструктурно строителство" АД, гр. София, България, „Пътстрой - 92" АД, гр. София, България). Те имат максималните 15 точки за срок на изпълнение и 35 точки за техническо изпълнение и предлагат в същото време най-ниската цена от близо 299 млн. лв. без ДДС.

Другите две предложения, които обаче събират по-малък брой точки са

Гражданско дружество „ДМХ", гр. София („Доуш Иншаат ве Тиджарет" АД, гр. Истанбул, Турция, „НПО Мостовик" ООД, гр. Омск, Русия, „Хидрострой" АД, гр. Варна, България) - 5 точки за техническо предложение, 15 точки за срок за изпълнение /22 месеца/, цена - 309 969 304 лв. без ДДС.

Обединение „ОХЛ - Трейс - Струма ІІ", гр. София („Трейс Груп Холд" АД, гр. София, България, „Обраскон Уарте Лаин" С.А, гр. Мадрид, Испания) - 26 точки за техническо предложение, 15 точки за изпълнение /22 месеца/, цена - 354 648 485, 30 лв. без ДДС.

Очаква се строителството на лот 2 да стартира в началото на пролетта на следващата година и да е готов през 2015 г.