Близо половината от изнесената продукция е реализирана от пловдивската пивоварна „Каменица", която е собственост на производителят номер едно в света InBev.
За първите четири месеца на годината общият износ възлиза на 7.813 хил. хектолитра, което представлява едва 0.5% от сумарните продажбите на българските пивоварни компании у нас.
За първото четиримесечие на годината у нас са реализирани 1.366 млн. хектолитра бира (1 хектолитър = 100 литра), като за месец април продажбите на бира в страната са нараснали с близо 10% до стойността от 478.6 хил. хектолитра благодарение на топлото време, показват данните на Съюза на пивоварите в България.
Най-много бира през първите четири месеца на годината е продала отново старозагорската пивоварна „Загорка", която е реализирала на пазара над 450 хил. хектолитра бира. Холандската компания, която притежава търговските марки: Heineken, Zagorka, Amstel, Ariana, Stolichno, Gold и Murphy's, е реализирала ръст в продажбите си от 20.6% спрямо март месец.
На второ място се нарежда „Карлсберг България", която за четвърти пореден месец измества „Каменица" от заеманата втора позиция по продажби. Българският филиал на датската Carslberg е продал общо 123.82 хил. хектолитра бира през април, или с близо 2.3 хил. по-малко спрямо март. Carlsberg, която продава у нас марките "Пиринско", "Шуменско", "Туборг" и "Калрсберг", е отчела у нас продажби от 381.93 хил. хектолитра за тримесечието.
Челната тройка се допълва от „Каменица", която е отчела през април продажби в размер на 139.86 хил. хектолитра бира или над 12% ръст в продажбите. InBev притежава у нас марките: Каменица, Астика, Бургаско и Плевенско пиво.
В Съюза на пивоварите в България членуват производителите на бира: "Агрима", „Болярка-ВТ", „Загорка", „Каменица", „Карлсберг-България" и „Ломско пиво".