През първите пет месеца на годината у нас са реализирани близо 2 млн. хектолитра бира (1 хектолитър = 100 литра), показват данните на Съюза на пивоварите в България.

Само за месец май тази цифра възлиза на близо 593 хил. хектолитра бира, което е със 23.8% повече в сравнение с предходния месец. Сравнително силния ръст на продажбите на бира в страната през последните два месеца се дължи на топлото време, което засилва консумацията на пенливата течност, посочват експерти от бранша.

През май в чужбина са били продадени 6453 хектолитра бира или с 42.1% повече спрямо април тази година.

Най-много бира през май е продала отново старозагорската пивоварна „Загорка", която като част от бирения гигант Heineken, е реализирала на пазара близо 171.57 хил. хектолитра бира или с близо 7.8% повече спрямо април. Холандската компания, която притежава търговските марки: Heineken, Zagorka, Amstel, Ariana, Stolichno, Gold и Murphy's, е реализирала на нашия пазар близо 621.6 хил. хектолитра бира за първото петмесечие на годината.

На второто място се изкачи другия пазарен лидер у нас „Каменица", която като собственост на номер едно в света производител на бира InBev, отчете през май продажби в размер на 188 хил. хектолитра бира или над 34% ръст в продажбите. InBev притежава у нас марките: Каменица, Астика, Бургаско и Плевенско пиво.

Първата тройка се допълва от „Карлсберг България", която след четири месеца на втората позиция се плъзна с едно място надолу в класацията. Българският филиал на датската Carslberg е продал общо близо 150 хил. хектолитра бира през май, или с близо 27 хил. повече спрямо април. Carlsberg, която продава у нас марките "Пиринско", "Шуменско", "Туборг" и "Калрсберг", е отчела у нас продажби от 258.11 хил. хектолитра за тримесечието.

В Съюза на пивоварите в България членуват производителите на бира: "Агрима", „Болярка-ВТ", „Загорка", „Каменица", „Карлсберг-България" и „Ломско пиво"