Специално поръчаната за строежа на софийското метро машина за подземно копане ще заработи от днес. С помощта й ще бъде изградена по-голямата част от втори метродиаметър. Машината, която тежи 1600 тона, ще влезе под земята при пътен възел "Надежда", предаде БНР. София, както е името на съоражението се очаква да прокопае трасето до кръстовището на бул. Витоша и бул. Патриарх Евтимий.

В края на миналата година, за да приеме огромното съоръжение, за германската провинция Баден Вюртенберг замина лично премиерът Бойко Борисов. Там се намира заводът, в който специално за строежа на софийското метро е произведена тунелопробивната машина. След това, по Дунав, отделните части пристигнаха в България. За около два месеца така наречената "къртица" беше сглобена и днес ще започне работа под земята. Тя е широка 9,5 метра и чрез нея ще се прокопават по 9 метра на ден. Тунелът ще е достатъчно голям, за да позволява едновременното полагане на релси и в двете посоки.

Само транспортирането и до България е струвало 1 млн. евро, заяви при посещението си в германия премиерът.

Машината ще копае денонощно и ще се обслужва от 35 души. Началото на нейната експлоатация ще бъде дадено в присъствието на премиера, столичния кмет и ресорните министри.