На форум на автомобилната индустрия в Китай, експерти отбелязаха, че процъфтяващата автомобилна индустрия в Китай има нужда от свежи таланти, за да бъде подпомогнато динамичното  й развитие.

Тошиами Отами, изпълнителен директор на Dongfeng Nissan съобщи, че за момента компанията разполага с повече от 7000 служители, като този брой почти се е удвоил отпреди четири години, когато компанията е била основана. Тогава те са били едва 3 800.

Професор в колежа по автомобилни науки към университета Тонгжи коментира, че има голяма пропаст между търсенето и предлагането на работна сила при автомобилните таланти, тъй като всяка година около 6000-7000 студенти завършват специализирани колежи, а автопроизводителите в чужбина имат нужда от минимум 7000 човека за изграждането на един отделен продукт.

Според проучване, в Китай броят на работниците в авто индустрията ще нараства средно с 10 % всяка година, докато достигне 3.57 млн през 2010 и 7.76 млн. през 2020 год.

Занг съобщи, че се наблюдава дефицит при тесните специалисти, особено при авто дизайнерите и техниците.

Увеличава се нуждата и от персонал в сектора свързан с авто финансирането, автомобилното застраховане и продажбите на коли.

Продажбите на китайски автомобили достигнаха 7 млн. през 2006 и по предварителни данни ще надминат 10 млн. през 2010 , разпростирайки се чак до Щатите.

По този начин към 2016 Китай ще се превърне в най-големия производител на коли.