Подразделението на Microsoft Corp., отговарящо за пазара на интернет реклама, ще положи усилия да отнеме пазарен дял от Google Inc. и Yahoo! Inc., съобщи днес, 25 септември, агенция Bloomberg.

Microsoft досега продаваше реклама главно чрез уебсайтовете на компанията, но предвижда да предлага реклами за продукти чрез видеоигри и онлайн бизнес услуги, съобщи вицепрезидентът на компанията Джоан Брадфорд.

С това най-големият производител на софтуер в света се надява през следващите три години да увеличи четирикратно приходите от продажба на реклама.

Кампанията е част от по-обширен план да се привлекат клиенти като „ДаймлерКрайслер"АД и Visa International. Засега Microsoft чувствително изостава от двата си основни конкурента в сферата на интернет рекламата и търсенето на информация в мрежата.

„Те са вечно недооценени - независимо от размера им и тяхната широка аудитория, като остават в сянката на Google and Yahoo. Общото мнение е, че са се провалили поради слабост в търсенето", коментира пазарната ситуация високопоставен мениджър в рекламния бранш.

Целта е клиентите да комуникират само с едно лице по продажбите, което да може да предложи рекламна кампания с ползване на най-разнообразни продукти на Microsoft. Според специалисти на Майкрософт, причината за липса на особени успехи в онлайн- рекламирането, лежи и в голямата фрагментираност на предлаганите услуги.

Microsoft's MSN генерира $1.39 милиарда от продажби на реклама за фискалната 2005 г. Google имат $6.07 милиарда приход от реклама за 2005 г., а Yahoo! имат $4.59 милиарда. Microsoft изглежда не иска да се примири с третото място. Новонаетите служители по продажбите в "Майкрософт" за миналата година са „стотици" според мениджър на компанията.

За да облекчи продажбата на реклами чрез видеоигри, Майкрософт закупи през май т.г. ню-йоркската Massive Inc.. Освен това, два нови продукта - музикалния плеър Zune и видео - услугата MSN Soapbox ще допринасят за рекламните приходи на Microsoft.

От компанията считат, че т.нар. дисплейни реклами са по-ефективни от типичните реклами, които се появяват на монитора докато потребителят търси информация.

Рекламите при търсене на информация се появяват непосредствено преди резултатите от търсенето чрез сайтове като Google и MSN. Дисплей рекламите, на които Yahoo води, са по-големи изображения, включващи видео и графики. JupiterResearch предвижда по-активно развитие на рекламите при търсене, отколкото на дисплей-рекламите, до 2011 г.

Microsoft от своя страна ще се опита да привлече клиентите, като им предлага повече от традиционната банер - реклама, като използва тактики като състезания, генерирани от юзъра изображения и спонсорство.