Инвазия на low cost компании съвсем реално се очаква у нас и то не по-късно от март месец. Това са прогнозите, които дават представителите на нискотарифните компании у нас.
За сравнение в Полша 55% от превозите по въздуха са окупирани от нискотарифни авиокомпании, в Словакия - 75%, а в България те са едва 7-8 % , затова се смята, че у нас все още има голям потенциал за развитие, стана ясно в предаването "Портфейл" на Дарик радио.
Средно за Европа делът на нискотарифните полети е 25-30 % и се очаква към края на тази година България да се доближи до тази цифра.
70 % от таргет групата на нискотарифните компании у нас са хора, които никога не са летели със самолет. Останалите са били клиенти на алтернативни превози - влакове, автобуси, и др.
За да бъдат в сила обаче рекламираните ниски тарифи от по 10-20 евро за билет в едната посока без летищните такси, резервацията трябва да се направи не по-късно от месец преди пътуването и да се плати в рамките на 24 до 48 часа, разясниха експертите в бранша. В противен случай цените скачат в пъти и се изравняват с цените на останалите авиопревозвачи.
Тази година освен вече навлезлите у нас Wizz Air и Sky Europe, се очаква полети да обявят немската Germanwings и ирландската Ryan air.
Те ще летят от стария терминал на Летище -София, където засега таксите ще са по-ниски от тези на новия терминал, но постепенно ще се изравнят, каза Ирина Петрова от Гражданска Въздухоплавателна администрация (ГВА.)
Нискотарифни полети могат да посрещат и летищата ни в Пловдив, Варна, Бургас, Горна Оряховица, където има подходящи условия за кацане.
Самообявилите се за low cost авиокомпании Beks Air и Easy Fly, които станаха скандално известни с това, че провалиха няколко предварително обявени полета и не качиха пътниците на борда си, повече няма да летят. От ГВА заявиха, че всъщност тези компании са изпълнявали чартърни полети, наемайки самолети от други компании, без да имат сертификат нито за авиационен оператор, нито на туроператор, нито за туристически агент.
И нискотарифните компании, както всички други, дължат обезщетения на пътниците си, ако закъснеят или отменят полет, категорични са от ГВА.
Средният брой пътувания на гражданин от Западна Еворпа е 4-5 пъти годишно, докато у нас се пада по половин път годишно пътуване на човек от населението на страната, сметнали от нискотарифните авиокомпании. Именно в тази таргет група, която никога не е пътувала, се целят тепърва low cost авиопревозвачите.
Неделчо Съботинов
на 09.01.2007 в 21:34:49 #6Ахаааа разбрах плоската логика на форумците. Вие си мислете, че 70% от таргет групата никога не са летели, а слагата изведнъж останалите 30% от общото мнозинство българи, че са ползвали алтернативен транспосрт. Така се получава, чв 70% от българите никога не са летели, а останалите 30% пак от българите са ползвали алтернативен превоз (пак не са летели), само че има едно НО. И това е много просто, но явно Вие не можете да вникнете достатъчно надълбоко, което на мен ми се видя елементарно. Срам ме е, че трябва да го описвам и да си губя времето, но малко ме засегнахте двамата по-долу. Става дума за следното - 70% от таргет групата на евтините превози никога не са летели със самолет, а останалите 30% пак на ЕВТИНИТЕ полети, а не от общото мнозинство българи, са летели 1,2,3 пъти, но по принцип ползват алтернативен превоз. Ето толкова е просто. Ама някой хора четат доста повърхностно и смесват различните понятия. Друг път не ръсете простотийте си по форумите, а питайте спокойно и възпитано като не разбирате, не сме длъжни да ви четем глупостите.
Неделчо Съботинов
на 09.01.2007 в 21:24:33 #5Добре бе, аз пак не разбирам, 70% от таргет групата на нискотарифните полети са хора, които никога не са летели със самолет през живота си. Използва ли са алтернативни превози, автобуси, влакове, и т.н. Какво е нелогическото? Статията си е доста пълна, но просто някой хора се чудят откъде да изкопаят нещо, че да се заядат. Гледам 1200 човека са я прочели, пък двама намерили анти логика в нещо, което си е ок. Дерзайте!
Gluh Petel
на 09.01.2007 в 20:35:46 #4Леле като ви чета се чудя това вашето злоба ли е или завист Като гледам коментарите под статиите всичко според вас е недакърно и все намирате кусури. Ми да се чуди човек що щете тука бре? Ми кат не ви харесва не го четете Обаче се излагате щото все едни и същи сте тия дето плюете, което ме навява на мисълта, че умишлена е оплювката, а? Ко` ша кажеш Самуиле?
erfn
на 09.01.2007 в 20:14:35 #3Неделчо, прав е Самуил като открива логическа грешка в некадърно написаната статия. А това, че ти не я виждаш е много жалко.
Неделчо Съботинов
на 09.01.2007 в 17:51:04 #2Самуиле, какво се опитваш да кажеш
отново Самуил
на 09.01.2007 в 17:42:35 #1Има ли мисъл в това изречение: "70 % от таргет групата на нискотарифните компании у нас са хора, които никога не са летели със самолет. Останалите са били клиенти на алтернативни превози - влакове, автобуси, и др." 70% никога не се летели, а останалите по принцип не летят.