
За разлика от Западния свят, мениджърите в Китай, Корея и Индия считат развитието на зелени продукти като по-важно от намаляването емисиите на въглероден диоксид, използването на възобновяеми енергии или намаляване на отпадъците.
Тези резултати са получени от изследване на Harris с 1000 души и са цитирани от AFP.
Някои от заключенията от изследването:
Програмите за защита на околната среда / устойчивост имат силно влияние върху това дали компанията ще бъде избрана за доставчик. Средно осем от десет компании твърдят, че вземат под внимание екологичните фактори когато избират доставчиците си. В Индия всеки втори мениджър счита екологичните/устойчивите фактори като критично важни - значително по-високо ниво от китайските колеги (26%).
Репутацията на компанията не се разглежда като главен мотив за решението на компанията да извърши някоя дейност, свързана с околната среда. Във всички изследвани страни с изключение на Корея, здравето, безопасността на служителите, клиентите и на доставчиците се разглеждат като най-важното влияние. Мениджърите в Корея разглеждат като най-важен фактор устойчивото развитие на техния бизнес.
Компаниите в Америките изглежда в по-голяма степен притежават посветен на екологията тим, отговорен за вземането на решения свързани с устойчивото развитие, отколкото в Азия и Америка.
„Макар сега фокусът да е справянето с отпадъците, в бъдеще очаквам акцентът да падне върху области като CO2 емисиите или възобновяеми енергийни източници, след като въпросът за промяната на климата като цяло привлича повече внимание", казва директорът за околната среда, здравето и безопасността на Dow Chemical, които са поръчали изследването.
Неделчо Съботинов
на 15.09.2007 в 01:15:25 #1Кихано прав си за ПР-а, спор няма, но това е положението, няма как без него. Колкото до статиите на екологична тематика, аз като редовен посетител съм виждал десетки в сайта, което е в крак с всеобщата мода в момента в света да се набляга на устойчивото развитие и екологията в бизнеса (ще кажеш пак евтин ПР), но пък все пак е важно някоя медия да обръща и на това внимание.