Успешно завършилите цялата програма на БИВТ ще получат удостоверение за "Експерт по външна търговия". За целта трябва да се преминат 7-те основни курса на БИВТ, плюс курсовете за бизнес с Русия, САЩ, 2 страни от Европейския съюз (по избор) и 24 учебни часа езиков курс.
БИВТ има намерението да се лицензира като Център за професинално обучение при Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО) и да си сътрудничи със сродни чуждестранни институти за взаимно признаване на издаваните сертификати за квалификация.
Институтът е създаден по инициатива на Българската стопанска камара и е регистриран като организация с нестопанска цел.
Първата инициатива на института е еднодневно обучение на тема „Бизнес с Германия", което ще се проведе на 25 март т.г., от 9.00 до 17.00 ч., в БСК. Семинарът цели запознаване на предприемачите, търсещи възможности за установяване и задълбочаване на успешни бизнес отношения с Германия, с бизнес климата във Федералната република, с възможностите за бизнес с германски партньори и най-често срещаните проблеми при интернационализирането на бизнеса, както и начините за тяхното преодоляване.
БИВТ предлага на вниманието на българските фирми и своята специална експортна програма „Летящ старт към Вашите международни продажби". Тя включва специализирани услуги, които покриват широк спектър от дейности: от организация на бизнес командировки и участие в панаири и изложения до представителски услуги в страните, в които БИВТ има партньори. Към момента БИВТ предлага програмата „Летящ старт към Вашите международни продажби" за два важни за България пазара - Германия и Русия.
Според НСИ, фирмите-износители в България са около 13 000. Ако, използвайки знанията и уменията, получени в сътрудничество с БИВТ, всяка една от тях намери допълнителни пазари и клиенти и реализира зад граница допълнително продукция за 100 000 лева на година, то общият ефект би бил 1.3 милиарда лева.
Пари, които са доход за фирмата-износител, по-добри заплати за нейните служители и повече приходи от данъци за държавата. Ефектът се умножава допълнително, ако дори малка част от фирмите, които нямат външнотърговска дейност, намерят с помощта на БИВТ излаз към клиенти и пазари в чужбина.