Путин е отбелязал, че руските компании, прицелени в чужбина, следва да се откажат от традиционните в американския маркетинг мениджмънт термини „Завоюване на пазара" и „експанзия", за да не изплашат чуждестранните си колеги.
По време на съвещание с ръководителите на най-големите руски компании Путин е предложил да се откажат от привичната бизнес терминология, „защото нашите колеги и така се плашат - макар да не е ясно от какво".
Путин е подчертал, че инвестициите на руските компании в чужбина са значително по-малко, отколкото чуждестранните инвестиции в Русия. Президентът счита, че въпросът за участието на руския бизнес в чужбина неоправдано се политизира.
Путин разчита постиженията на руския бизнес в чужбина да се влеят в Русия. Обществото ще реагира положително, ако ефектът е икономически ефективен.
„Поддържаме вашият стремеж да усвоявате нови пазари, но разчитаме това да се осъществи и на наша територия", подчертал е президентът.