За подобряване на транспортното обслужване на София се предвижда въвеждане на съвременна система за таксуване на пътниците, съобразена със световните постижения в тази област.
Въвеждането й ще позволи разработването на нова тарифа за пътуванията - всеки да заплаща по времеви интервали.
Решението за въвеждане на електронна система в градския транспорт на София беше взето още в средата на 2005 г., но процедурата по избор на изпълнител се забави значително.
Поредната стъпка напред в тази насока стана факт вчера, когато чешката фирма Мikroelektronika Spol. S.R.O. бе определена за победител в търга за доставка и монтаж на електронна система за таксуване.
Предложената цена бе 2.9 млн. евро, като компанията успя да се пребори с компании като Hoft & Wessel (Германия), KDE (Корея), Emax-Emstet (Полша/Словакия).
Общинари пък уточниха, че при одобрение от Столичния общински съвет договорът между Столичната община и Мikroelektronika ще бъде подписан до края на годината.
Новата система ще гарантира изцяло удобството на пътника, казват от СКГТ, като за безпроблемно пътуване е достатъчно да се разполага с електронна карта, която може да се зарежда в удобно за клиента време и със сума по желание. От тази сума се заплаща всяко пътуване в зависимост от избрания от клиента времеви интервал.
Проблемите около новата система, която ще е от вида "chek in", идват от натовареният трафик в столицата, съгласно който гражданите ще плащат за определен времеви интервал, в който не са се предвижили реално поради големите задръствания.
Припомняме, че за въвеждането на системата общината получи финансов грант от холандското правителство в размер на 2.3 млн. евро.
Самата система действа по следния начин. При таксуване на картата до електронния апарат в даденото превозно средство, системата регистрира и отнема от картата сума, която е равностойна на избрания от клиента времеви интервал.
С новата система ще отпадне необходимостта от предварително закупуване на билет или абонаментна карта.
янко разводача
на 09.12.2006 в 09:31:30 #13Що не ни набият по един чип в главите ? Таман няма да носим и лични карти
BG_sofia
на 08.12.2006 в 23:12:48 #12Незнам коя умна глава е замислила тази чип карта!!??? Това и Хитлер не би могъл да желае.... Що за глупост, персонална пожизнена карта която ако загубиш ще я блокират, щели да ти прехвърлят парите остатък .... В тази карта банковата сметка на ползвателя и ли ще бъде? Тази карта да смени и личната карта..??!!! Ами Американците да я ползват и за издаване на входни визи???? А по чипа да ни разпознават, дали пия кафи със жена си или съм хванал нова мацка или пич....????? То може и да ми показва, чрез клетките на мобилните оператори, как да се прибера в къщи когато се напия например????Ей мислят хората и за бабите и дядовците когато ги хване склерозата и незнаят къде са.После щели да струват скъпо, не транспорта не го вдигаме ама картата нали разбирате струва пари.... А всичко е по просто, картите за градския транспорт могат да са в крак с времето, има го по света отдавна, свършили парите в нея на всяка спирка можеш да я заредиш с толкова колкота да можеш да си свършиш работа. Като я загубиш, купуваш нова, влизаш в превозното средство-показваш я на робота и той ти намига -пътувай ли слизай. Ако не слезеш превозното средство не тръгва... накрая или сам слизаш или те изхвърлят или полицаят те прибира, просто има ред! Другото е напъване на болни мозъци и харчене на пари от джоба на на данъкоплатците...
don
на 08.12.2006 в 19:45:40 #11Така е на запад-плащаш само на вратата, а тя е само една и шофьорът контролира влизащите. Гратисчии просто няма.
dzver
на 08.12.2006 в 17:08:18 #10от 5-6 години ги слушаме тия глупости как догодина ще се плаща с чип-карти, не с билетчета.
edin
на 08.12.2006 в 15:44:34 #9още няколко въпроса: как човек ще разбере, че устройството му е взело точната сума? какво ще прави ако сгреши ? откъде ще знае дали има достатъчно пари в картата преди да се качи? Общо взето действа принципа: "Защо да е просто, като може да е сложно."
edin
на 08.12.2006 в 15:39:35 #8То сега е трудно в препълнения транспорт да си продупчиш билета, какво остава като трябва да си избираш и времеви интервал на електронно устройство. Я си представете колко време ще трябва на някоя баба на 70 години с лошо зрение за да се справи. Още 3 милиона на вятъра и още комисионни където трябва.
king_for_a_day
на 08.12.2006 в 15:07:45 #7Не е само във Варна - във всеки нормален български град е така.
boris
на 08.12.2006 в 15:03:11 #6първо тези устройства дето се пъха в тях картата са скъпи и тях ще ги откраднат още на вторият ден. второ не съм съгласен да плащам висенето на автобуса в задръстванията трето така пак ще се возят гратисчий защото няма разлика дали е карта или билет четвърто-ако някой дойде в София само за половин ден ще трябва да губи време да си изкарва и карта
zmeq
на 08.12.2006 в 15:00:00 #5Бате, ти виждал ли си пълен рейс у софийското поле? А това се случва най-редовно. Много трудно ще е като у Варна да обикаля контрольорчето.
Podroben
на 08.12.2006 в 13:53:36 #4единственият ня4ин за проверка 6те бьде да се ка4ват само от предната врата и 6офьора да гледа като си слагат картата в апарата. В Белгия го правят то4но по този на4ин, но пък ка4ването е изклйу4ителноп бавно. Пак има гратис4ии, които се вмъкват докато 6офьора е отворил другите врати, за да могат хората да слязат. Във Варна проблемът е ре6ен - има си контрольор, който ти продава и ти къса билет4ето. С тази нова система, той пак 6те е там, но 6те му дадат и малък апарат, за да сканира картите. В София оба4е нали са хитри 6опи, как да ги анкара6 да платят??!!!
daniele de rossi
на 08.12.2006 в 13:18:00 #3бастуни, купете нови автобуси и не ни правете на луди с тези таралясници - трябва да ми плащат да се возя в тези морги. фак оф
tosho
на 08.12.2006 в 12:04:48 #2Kakvo shte stane - shte se vyvede, poneje da se taksuva na vremevi interval v tiq zadrystvaniq e bezumie skoro shte ima masovo nedovolstvo,shte se izmisli nova sistema za koqto nie pak shte platim i taka shte se naqde oshte nqkoi.
sofeto
на 08.12.2006 в 11:58:22 #1пак ни цакат, а ни казват, че е за наше добро! зао времеви интервал, а не изминати километри? Градския транспорт има и друг много голям проблем - траба да подобри редовността на автобусите и реда и хигиената в тях.