Мотивите, залегнали в основата на документа, който мобилният оператор изпраща днес в КРС, са защита на личните данни, избягване на двойно тарифиране, мерки за преодоляване на технически срив в системата и др.
Според инициатора предложената процедура гарантира интересите на участниците в процеса и ограничава възможностите за злоупотреби и създаване на хаос при преминаването на клиенти от един оператор на друг.
Предложеният от КРС вариант в сегашния си вид рискува конфиденциалността на личните данни на клиентите, като предлага те да се разменят по факс и електронна поща, не само в официалните офиси на операторите, но и при дистрибутори и търговски представители, твърдят от М-Тел.
Също така не е спазен принципът на преносимостта, според който първо даряващият оператор трябва да деактивира достъпа на потребителя и след това приемащият да го активира. Това означава, че абонатът може да бъде тарифиран от две мрежи едновременно или най-малкото да бъде с неясен статут за неопределено време.
Наред с това, идеята заявлението да се подава при приемащия, а не при даряващия оператор създава възможност за финансови злоупотреби. Това ще доведе също така и до възможности за необоснован отказ по формални причини от страна на даряващия оператор, обосновават се от компанията.
Също така потребителят няма да може да бъде информиран за евентуални неблагоприятни последици за него - заплащане на неустойки, отпадане на възможността за безплатни или преференциални разговори в група „Семейство и приятели" и др.
В новият проект според Мобилтел са залегнали решения на гореспоменатите и други проблеми.
Според тях фактът, че другите два оператора и КРС са приели да се започне дискусия по процедурата е значещ за общото разбиране, че в досегашното предложение има съществени пропуски.
sofeto
на 30.08.2007 в 18:40:43 #1след като в другите държави го правят не виждам защо наще оператори се дърпат. И без дуго цените им са многократно по- високу от тези на западняците