Пивоварната „Загорка" е продала най-много бира през февруари тази година, показват данните на Съюза на пивоварите в България.

Старозагорската компания, която е част от бирения гигант Heineken, е реализирала на пазара 85 хил. хектолитра бира (1 хектолитър = 100 литра), което е с 14.6% повече спрямо януари. Холандската компания притежава търговските марки: Heineken, Zagorka, Amstel, Ariana, Stolichno, Gold и Murphy's.

На второ място се нарежда „Карлсберг България", която за втори пореден месец измества „Каменица" от заеманата втора позиция по продажби. Българският филиал на датската Carslberg е продал общо 67.76 хил. хектолитра бира, или с 4 хил. повече спрямо януари. Carlsberg продава у нас марките "Пиринско", "Шуменско", "Туборг" и "Калрсберг".

Челната тройка се допълва от „Каменица", която е собственост на номер едно в света производител на бира InBev, отчитайки 62.28 хил. хектолитра продажби на бира. InBev притежава у нас марките: Каменица, Астика, Бургаско и Плевенско пиво.

През месец февруари на нашия пазара са реализирани близо 242.9 хил. хектолитра бира, а 844 хектолитра са били продадени в чужбина. Продадената бира от членовете на съюза е с 17% повече спрямо януари.

От началото на годината продадените количества бира възлизат на 451.45 хил. хектолитра, показват още данните на Съюза на пивоварите в България.