"Ако не можеш да го победиш, купи го": Това направи General Motors привличайки в своята орбита ключов доставчик на Tesla.

От години малко известна компания, наречена Tooling & Equipment International (TEI), помага на Tesla да разширява границите на "gigacasting", процесът, който е пионер за отливане на големи части от каросерията на автомобили в едно цяло, за да спести време и пари, пише Reuters.

До 2023 г., когато TEI вече е част от General Motors, след като се споразумя за сделка, която може да е била скрита от радара, но е ключова част от стратегията на американския автомобилен производител да се конкурира с Tesla, казаха за агенцията четирима души, запознати със сделката.

По този начин GM дава тласък на собствения си стремеж да направи колите по-евтини и по-ефективни във време, когато Tesla се надпреварва в целта да намали цената на електромобилите до $25 000.

"General Motors придоби Tooling & Equipment International (TEI), за да подсили своето портфолио от иновации и да осигури достъп до уникална технология за леене", казаха ог GM в изявление на Reuters в отговор на въпроси, свързани с тази статия.

Президентът на Tesla и TEI Оливър Джонсън не отговори на исканията за коментар.

След раздялата с TEI Tesla разчита повече на трима други специалисти по леене, които е използвала във Великобритания, Германия и Япония, за да разработят огромните форми, необходими за милионите по-евтини електромобили, които планира да направи през следващото десетилетие. Tesla се бори да намери друг специалист по леене в пясък, който да изпълни ролята, изпълнявана от TEI, или дори да развие този решаващ опит в компанията, за да намали зависимостта си от външни доставчици, казаха източниците на Ройтерс.

Подобно на GM, множество автомобилни производители от Ford през Hyundai до Toyota се опитват да имитират ноу-хауто на Tesla за гигакастинг, за да постигнат нейния дизайн и производствена ефективност.

Gigacasting е в основата на производствената стратегия на Tesla за "неопаковани кутии", разкрита от главния изпълнителен директор Илон Мъск през март, която се надява да намали наполовина разходите за сглобяване на следващото поколение автомобили.

Стратегията се основава на производството на структурната платформа и подрамите на автомобила в едно цяло с помощта на обща отливка и след това да ги сглобите заедно в края, като другите части на автомобила се правят паралелно.

Това ноу-хау за гигакастинг, което използва отливки, изработени от индустриален пясък с 3D принтиране, стана възможно отчасти от TEI заедно с трите други доставчика, които Tesla използва.

Това е била ключова причина, поради която Tesla сега може да разработи кола от нулата за 18 до 24 месеца, и то икономично, докато повечето конкуренти в момента могат да отнемат от три до четири години.

TEI участва в създаването на прототипи на матрици за гигакастинг за Model 3 на Tesla, Cybertruck и неговия тежкотоварен полукамион, според два от източниците.

Когато Джонсън от TEI обяви компанията за продажба миналата година, GM имаше добра представа до какво ноу-хау за гигакастинг може да се добере. Компанията се е обърнала към TEI около 2021 г., за да тества и произведе някои отливки на долната част на своя луксозен Cadillac Celestiq EV на цена от $340 000, който трябва да се появи следващата година.