Audi превърна скромния си и стар модел от 60-те и 70-те години на миналия век NSU Prinz 4 в дива концепция за електрически автомобил. Уникалната кола е проект, осъществен от стажанти в завода на Audi в Некарсулм, Германия, по случай 150-годишнината на производството в завода, съобщава Motor Authority.
"Искахме да създадем автомобил, който не само да е бърз и да изглежда готин, но и да почете 150-годишнината на завода",коментира Дийн Шойфлер, който е един от участващите в нестандартния проект.
Малко история
Преди 150 години не е имало Audi, но на мястото първоначално са се произвеждали шевни машини NSU, а по-късно велосипеди и мотоциклети. В крайна сметка NSU се насочва към производството на автомобили, започвайки от 1905 г., включително пускането на първия автомобил с роторен двигател под формата на Spider от 1964 г. (наричан също Sport Prinz). Това става три години преди Mazda да пусне на пазара първия си автомобил с роторно задвижване - Cosmo 110S.
Въпреки че NSU оцелява през Втората световна война, в края на 60-те години на миналия век тя е придобита от Volkswagen Group и се слива с друга марка на VW Group - Auto Union. По-късно обединеното предприятие се превръща в компанията Audi.
Моделът Prinz 4 на NSU е пуснат на пазара през 1961 г. и се произвежда до 1973 г., което го прави един от последните автомобили с марката NSU. Малкото купе е задвижвано от 2-цилиндров двигател с въздушно охлаждане, монтиран отзад. В съвременната концепция, наречена EP4 - Electric Prinz 4, двигателят с мощност 30 к.с. е заменен с електромотор с мощност 236 к.с., заимстван от SUV E-Tron, днес Q8 E-Tron.
Изграждането на концепцията не е лесна задача, но тя даде на стажантите ценен опит. След като разглобяват автомобила донор и обработват остатъците от ръжда, учениците модифицират подовата платформа на Audi A1, включително спирачките и осите, за да пасне на Prinz 4. Модификацията се налага поради голямото увеличение на мощността.
fanty
на 11.09.2024 в 18:08:31 #2при тази мощност е важно повече окачването, отколкото подовата платформа- шасито. за случая няма значение, но ако се превърне в реален продукт, ще трябват доста преработки. *NSU е прототипа на ЗАЗ ките. най ме кефеше, че вратите се отваряха отпред, обратно на традиционните.
Tong
на 09.09.2024 в 20:01:37 #1Евала на младежите и девойките! Добре са го измислили.