Големите автомобилни концерни са сред ключовите партньори на редица проекти, които целят да направят пътническия превоз по въздух на малки разстояния по-достъпен - т.нар "летящи таксита", пише в свой материал Axios.

Разработките са в сферата на апаратите с електрическо задвижване и вертикално излитане и кацане, като цената им е значително по-ниска от тази на самолетите и хеликоптерите. Те ще могат да превозват хора между различни точки на големите градове или да свързват мегаполисите с летищата им. През следващите няколко години няколко компании с подобни проекти ще кандидатстват за сертифициране в САЩ.

Как изглежда първото в света летище за летящи автомобили

Как изглежда първото в света летище за летящи автомобили

Летището може да работи с електрически дронове и летящи таксита

За да стигнат до пазара, обаче, на тях им трябват капитали, а също и специалисти - а и двете са налични в авто сектора.

Най-новото такова партньорство е между Stellantis (обединението на Fiat Chrysler и PSA Group) и Archer Aviation. Автомобилният производител, който вече инвестира 75 млн. долара в авиационния разработчик и планира да вложи още 150 млн., ще стане основен производствен партньор. За целта Stellantis ще помогне с инженерна експертиза, включително и за изграждането на нов завод в Джорджия.

Boeing инвестира $450 милионa в компания за производство на летящи автономни таксита

Boeing инвестира $450 милионa в компания за производство на летящи автономни таксита

Вероятно въвеждането в експлоатация няма да се случи на целевата дата

Основен фокус е новият модел летателен апарат Midnight, който може да прелита по 20 мили със зареждане за 10 минути. Плановете са с такива летящи таксита от 2025 г. да бъдат свързани хеликоптерната площадка в Манхатън и летище "Нюарк". Партньор е друг инвеститор в Archer - United Airlines.

Компания за летящи коли, свързана с Toyota и Uber, става публична при оценка от $6,6 милиарда

Компания за летящи коли, свързана с Toyota и Uber, става публична при оценка от $6,6 милиарда

Joby се очаква да стартира производство след три години

Много подобни са отношенията на Toyota с един от конкурентите на Archer - Joby Aviation. Японският концерн помогна за изграждането на първата фабрика на компанията.

Porsche си партнира с Eve Air Mobility на Embraer с цел масово производство на нейния 4-местен модел.

Mercedes-Benz работи с германската Volocopter, а Hyundai и Honda създадоха свои собствени подразделения за летящи таксита.