Производството на автомобили по света може би е достигнало своя исторически пик, предупреди производителят на компоненти за индустрията Robert Bosch, цитиран от Reuters. Дружеството съобщи, че ще предприеме съкращения на работни места и преоценка на бизнеса си, за да преодолее отчетения 44% спад в годишната оперативна печалба и спада на търсене на автомобили в световен мащаб.

През 2020 г. се очаква производството на автомобили да намалее за трета поредна година. Очакваният спад е от 2,6 процента до 89 милиона и е причинен от намаление на търсенето в Китай, Европа и Щатите, казват от компанията.

"Може да се окаже, че вече сме достигнали и оставили зад гърба си пика на автомобилното производство", казва главният изпълнителен директор Фолквар Денер. И посочи, че ниското ниво на производство ще остане константно и ново повишение не се очаква преди 2025 г.

Bosch съобщи, че печалбата преди лихви и данъци (EBIT) за 2019 г. е намаляла до €3 милиарда, 44% спад спрямо година по-рано. Маржът намалява до 4% от 7% през 2018 г.

Общите приходи остават стабилни миналата година при нива от около €77,9 милиарда. Компанията посочва, че автомобилите стават все по-сложни, което ѝ позволява да продава повече компоненти и системи за всеки произведен автомобил.

Денер посочва, че трансформацията към електрическа мобилно ще създаде възможности в дългосрочен план, но в краткосрочен ще намали броя на работните места в индустрията. "Десетима работници са нужни за производството на дизелова инжекционна система, трима за бензинова и само един, за да произведе електромотор", посочи той.

Заради това Bosch ще въведе по-кратък работен ден, доброволно напускане и други. Засега не е ясно колко души ще бъдат съкратени.

Миналата година компанията вече намали броя на служителите си с 6 800 до 402 800.

400 000 работни места може да изгуби Германия заради "завоя" към електромобилите

400 000 работни места може да изгуби Германия заради "завоя" към електромобилите

Според Handelsblatt заетостта в сектора може да се свие почти наполовина до 2030-а