Автомобилните производители, които не успеят да намалят достатъчно вредните емисии от своята гама, рискуват да трябва да напишат огромен чек на Европейския съюз, пише Bloomberg.

Производители от Renault SA до Mercedes-Benz може да се наложи да платят общи глоби от над €14 милиарда, ако не успеят да постигнат изискванията за емисии, които влизат в сила от следващата година, сочи анализ на IHS Markit. Само "сеизмична промяна" в търсенето на електромобили може изцяло да премахне прогнозата за надвишване на емисиите, смятат от компанията.

Дори и най-новите и "чисти" дизели замърсяват далеч над обещаното

Дори и най-новите и "чисти" дизели замърсяват далеч над обещаното

Изследване на организацията, разкрила "Дизелгейт", заби още един пирон в ковчега на дизела

По-рано анализатори в Exane BNP Paribas посочиха френските автомобилни производители PSA Group и Renault SA като най-уязвими. Оттам смятат, че финансовият удар от глобите ще е толкова голям удар за печалбата на компаниите, че неспазването на правилата "не е вариант".

Автомобилните производители знаят от години за идващата промяна в регулациите на европейско ниво, но все пак не успяват да намалят средните емисии от гамата си. През 2017 г. емисиите от въглероден диоксид се повишиха за първи път от години, след като потребителите се насочиха отново предимно към автомобили с бензинови двигатели, изоставяйки дизела след скандала във Volkswagen и редица други компании. Друга причина е и нарастващата популярност на SUV автомобилите.

IHS прогнозира, че средното ниво на въглероден диоксид от гамата модели в ЕС ще бъде 122,9 грама за модел, 8 грама повече от заложената от ЕС цел.

Готви ли Германия нов удар по автопроизводителите заради Дизелгейт?

Готви ли Германия нов удар по автопроизводителите заради Дизелгейт?

Берлин може да накара VW, BMW и други да отделят значителни средства