Министърът на транспорта в Германия Александър Добринт призова автомобилния производител Tesla да не използва думата "автопилот" в рекламните дейности на продукта си.
Според доводите на искането рекламата на електрическите превозни средства може да вмени на водачите зад волана, че не е необходимо да са напълно концентрирани, тъй като системата за самостоятелно шофиране е взела тази функция.
Услугата може да разконцентрира шофьорите и водачите да не са нащрек за опасностите, които дебнат по пътя.
Искането си ведомство отправи в неделя, предаде CNBC, цитирайки агенция Reuters, а призивът вече е изпратен до автомобилната компания.
Говорителят на германското транспортно министерство коментира, че терминът "автопилот" може да се сметне като подвеждащ, а не като система подпомагаща шофирането на водача.
От своя страна представител на Tesla обясни, че терминът "автопилот" описва система, която работи съвместно с шофьора.
Експертът обясни още, че функцията е изследвана в продължение на десетилетия и компанията винаги е заявявала ясно пред клиентите си, че става дума за услуга, която осигурява помощ при шофирането.
"Точно както в самолета, когато се използва правилно, автопилотът намалява натоварването на водача и осигурява допълнителна безопасност в сравнение с изцяло ръчното управление", допълниха от компанията.