Германия ще се нуждае от сериозно увеличение на броя на електрическите коли по своите пътища, за да успее да постигне амбициозните си цели за намаляване на въглеродните емисии.

Докато най-голямата европейска икономика активно работи по затварянето на въглищните си електроцентрали, проблемът с парниковите газове, изхвърляни от транспортния сектор, се оказва по-труден за решаване.

Берлин все още не действа прекалено агресивно с налагането на по-сериозни санкции в тази посока на фона на силното лоби на автомобилните производители в страната, което дава работа на около 800 000 души в Германия.

До 2030 година обаче икономика номер 1 на Европа се нуждае от 10 милиона електромобили, за да покрие ангажиментите, които е поела с подписването на Парижкото споразумение за климата, смятат експерти, цитирани от Bloomberg.

Снимка 414830

Източник: Bloomberg

Към момента по германските пътища се движат само 200 хиляди напълно електрически или хибридни автомобили.

До тези заключения стигат експерти, назначени от германския канцлер Ангела Меркел. Според доклада, на Германия ще са нужни 10 милиона електромобила до 2030 г., за да бъде постигнато заложеното в Парижкото споразумение. В момента в страната се движат 200 000 електромобила. Общият брой на колите по пътищата е около 50 милиона.

Самата Меркел възнамерява да запише в закон намерението за намаляване на емисиите още тази година. Последните данни показват, че парниковите газове от автомобилите растат заради икономическия растеж, който подкрепи и доставките с камиони.

"Увеличението на броя на електромобилите до 10 милиона или около 20% от регистрираните коли е крайъгълен камък за намаляването на транспортните емисии", посочва Арно Кларе, който е представител на Социалдемократическата партия.

И заложените цели доказват това - до 2030 година Германия трябва да намали изхвърляните вредни емисии от транспорта до максимум 98 милиона тона на година при около 170 милиона тона през 2018 година.