Тенденцията за големи сензорни екрани в автомобилите кара мнозина да копнеят за не толкова далечните времена, когато повечето взаимодействия ставаха чрез физически контроли. Това може би не е твърде изненадващо - на малцина от нас им харесва да са на ръба на ПТП при всеки опит да настроят климатика в движение.

Главният софтуерен директор на Rivian, Васим Бенсаид обаче смята използването на бутони в колата за "аномалия". "Това е дефект, а не функция. В идеалния случай бихте искали да общувате с колата си чрез глас. Проблемът днес е, че повечето гласови асистенти просто не работят добре.", заяви той на форум на TechCrunch.

Проучване: Новите коли са пълни с ненужни технологии

Проучване: Новите коли са пълни с ненужни технологии

Шофьорите искат не искат AI асистенти и допълнителни екрани, показва допитване на J.D.Power сред близо 82 000 души

"Не работят добре" е ефемизъм на "Работят като гласовите команди на мобилния ми телефон от преди 15 години", което пък е ефемизъм на "Не стават за нищо".

Бенсаид разказа, че "всяка седмица" шофира инженерен прототип, оборудван с гласов асистент, задвижван от изкуствен интелект, но не уточнява кой точно - явно е част от "партньорства, за които все още не мога да говоря."

Снимка 689204

Източник: GettyImages

"Крайната ми цел е гласовото управление да се превърне в основно средство за взаимодействие с превозното средство. Реалността е, че автомобилът е толкова богат на функции, че дори да свършим фантастична работа в потребителския интерфейс, винаги ще се налага приоритизиране", споделя Бенсаид.

Той вярва във възможностите на гласовото управление с ИИ да обработва сложни заявки. Например, ако шофьорът каже "гладен съм", асистентът трябва бързо да го насочи към близък ресторант според предпочитанията му.

Тест: Обикновените бутони на автомобила са по-ефективни от сензорите

Тест: Обикновените бутони на автомобила са по-ефективни от сензорите

Експеримент с 11 модерни автомобила, които имат много сензорни клавиши

По думите му автомобилът е "идеална среда за AI"... но сам признава, че проблемът с "халюцинациите" остава много труден за решаване.

Идеята не е революционна - производители като Mercedes-Benz от години обещават безпроблемно гласово управление в автомобила, с променлив успех. Целта на Rivian обаче е да направи всяка функция на сензорния екран достъпна чрез глас.

Бенсаид смята използването на CarPlay за "мързел" и предпочита да интегрира специфични приложения като Apple Music, тъй като CarPlay "превзема всички пиксели на екрана и заменя цялото изживяване".

При доста марки това е най-доброто, което може да се случи с гореспоменатото "изживяване" - и ще продължава да е така, докато автомобилите се правят от талантливи инженери и не чак толкова талантливи програмисти и интерфейс дизайнери...