Корейските производители Hyundai, Kia и Genesis удивиха авто пазара с техния скок в развитието и продажбите на електромобили, както и с разкриването на стабилни EV планове за бъдещето си. Марките Hyundai, Kia и Genesis стреснаха индустрията с бързото си внедряване на стратегии за бъдещето на електрическите превозни средства.

Hyundai Motor укрепва позициите си на световния пазар на електрически превозни средства, като постепенно скъсява изоставането си от пазарния лидер - Tesla. Автомобилният производител, който включва и марката Kia, се нарежда на второ място по продажби на електрически превозни средства в САЩ тази година след Tesla. Неговият европейски пазарен дял достигна 12%, като Hyundai надмина конкурентите в това отношение още миналата година.

Hyundai инвестира $5,5 милиарда в завод за електромобили в САЩ

Hyundai инвестира $5,5 милиарда в завод за електромобили в САЩ

В него ще работят над 8000 души, капацитетът е 300 000 коли годишно

В целия свят, с изключение на Китай, южнокорейският автомобилен производител е на второ място по продажби на електрически превозни средства с пазарен дял от 14%, на второ място след Tesla (27%).

Освен това Hyundai работи с местни доставчици на батерии, което означава по-стабилни вериги за доставки и по-нисък валутен риск.

В момента се работи върху редица електромобили, много от които проектирани на новата гъвкава споделена архитектура на Hyundai Motor Group - глобалната модулна платформа Electric или E-GMP. Корейските автомобилни производители планират да инвестират повече от 16 милиарда долара за въвеждане на нови електрически батерии до 2030 г., включително и за 11 модела на марката Hyundai и шест луксозни автомобила Genesis, пише auto-press.net.

Samsung обяви официално, че иска да стане доставчик на Tesla

Samsung обяви официално, че иска да стане доставчик на Tesla

Цената на сделката все още не е известна, но вероятно е за около половин милиард долара

В същото време родствения бранд Kia възнамерява да има осем акумулаторни електрически превозни средства в гамата си до 2029 г. например. Това включва компактния кросовър EV6, който беше пуснат в продажба тази година, преработения Niro EV, триредовия кросовър EV9, който ще се произвежда от 2023 г. и евентуално електрически пикап от среден размер.

Но с влизането в сила на мерките за намаляване на инфлацията в Щатите, агресивните продуктови планове на корейските марки може да се затруднят. Обширният закон променя правилата за това как ще се предоставят федерални данъчни кредити за EV. Той изисква сглобяването на електромобила в Северна Америка и поставя условия за това откъде се доставят основните материали за батерията.

Тук е и проблема на корейците - първата вълна от електромобили ще бъде вносна. Все още не е ясно за мнозина в бранша дали новите правила за данъчен кредит могат да провалят бъдещите продуктови планове за някои автомобилни производители. Плановете на Hyundai и Kia за EV са фокусирани върху центъра на пазара, където купувачите могат да бъдат повлияни от наличието на данъчни кредити.

Hyundai инвестира $15 милиарда евро в електрическото си бъдеще

Hyundai инвестира $15 милиарда евро в електрическото си бъдеще

От компанията искат да държат 7% от пазара на електромобили до 2030 г.

Но в по-дългосрочен план Hyundai тази година обяви, че ще похарчи 6,5 милиарда долара със своите доставчици за изграждането на голям завод за автомобили и батерии близо до град Савана, щата Джорджия, който се очаква да започне производство през първата половина на 2024 г. До 2028 г. този завод се очаква да произвежда до шест електрически модела.