Градските автомобили и суперминитата съставляват по-голямата част от продажбите на нови автомобили в много части на света. Малките коли са евтини, практични, лесни за шофиране по задръстени модерни улици и все повече представляват истински алтернативи на по-големите хечбеци, седани и дори джипове, посочват от Autoexpress.
Повечето модели на пазара са преминали през няколко поколения и вече са достатъчно луксозни и просторни, а предлагат и сравнително нисък разход и се облагат с по-малки данъци.
Този топ 10 включва набор от най-добрите супермини, малки коли и малки EV, които от автомобилното издание са тествали тествали. "Всички предлагат страхотен баланс между практичност, икономичност, комфорт и прилично шофиране, като всеки предлага различен подход към подобна рецепта", пишат те. "Независимо дали става въпрос за спортно шофиране, комфортно пътуване или безкомпромисен фокус върху стойността, има малка кола, която да отговаря на всички вкусове и бюджети."
Renault Clio
Пусната на пазара в края на 2019 г., петото поколение Renault Clio води срещу съперниците си в ключови области, включително нива на оборудване и цялостен комфорт. Кормилното управление дава много обратна връзка и има добре преценен баланс между управлението на тялото и комфорта.
Clio се предлага с четири различни бензинови и дизелови двигателя, както и с нова хибридна версия на E-Tech. Хареса ни TCe 100 - който използва турбо бензин, развиващ 99 к.с., но 1,3-цилиндровият четирицилиндров бензинов двигател TCe със 129 к.с. използва по-добре финото шаси.
Интериорът е мястото, където Clio наистина блести. Дори във версията "Play" с основни характеристики, качеството на кабината е впечатляващо за автомобил с този размер, а стандартното оборудване включва круиз контрол, LED фарове, автономно спиране, помощ при задържане на лентата и разпознаване на пътните знаци.
С 391 литра багажното пространство е по-голямо от това, което получавате във Fiesta, а със сгънати задни седалки има на разположение 1069 литра.
Ford Fiesta
1.0-литровите двигатели EcoBoost са много добри агрегати с мощност от 94 к.с. до 153 к.с. И бензиновите, и дизеловите двигатели, включени в гамата, са много икономични, като бензиновият EcoBoost с мощност 94 к.с. може да даде среден разход от 4,8 литра на 100 км с ръчна скоростна кутия.
Fiesta е чудесно място за прекарване на времето, което може да се похвали с подобрения в интериорния дизайн и качеството в сравнение със стария модел. Количеството качествени меки на допир материали е увеличено, което помага да се подчертае по-модерното оформление. Има и тъчскрийн за инфотеймънт системата, която е лесна и интуитивна за използване.
Volkswagen Up!
Volkswagen Up! е с нас от 2011 г., но обновяването, което моделът получи през 2016 г., запази малката германска кола конкурентна срещу ожесточени градски съперници като Kia Picanto и Fiat 500.
Той идва с 1.0-литров двигател с мощност 64 к.с., докато версията GTI използва 1.0-литров TSI агрегат с мощност 113 к.с. Има и изцяло електрически e-Up!, осигуряващ ниски експлоатационни разходи и обхват до 300 км.
Up! се усеща като много по-голяма кола, отколкото е в действителност, благодарение на зрелия интериор. Това обаче все още е малка кола и има само четири седалки, така че тези, които се нуждаят от централна задна седалка, най-добре да не се обръщат към супермини класа.
С елегантна визия и интериор, несравними в този сегмент, Up! предлага атмосфера с впечатляващо качество в сравнение с близките си съперници. Up! спечели нашата награда за най-добър градски автомобил през 2017, 2018, 2019 и отново през 2020 г., като донесе заслужено признание за впечатляващата си широчина на способностите и демонстрира, че може да се конкурира и в сегмента на малките автомобили.
Hyundai i10
Hyundai добави технология, пространство и забавление към своя градски автомобил i10, за да създаде убедително добър пакет за потребителите. Третото поколение Hyundai i10 направи добро първо впечатление.
Прелестите на i10 не спират с относителната му просторност (водещият в класа 252 литра багажно пространство е само с 40 литра по-малко от Ford Fiesta), тъй като i10 също е забавен за шофиране. По-бързата кормилна рейка вдъхва увереност на изкривения път и кара i10 да се чувства пъргав в завоите.
Предлагат се избор от два бензинови двигателя в по-голямата част от гамата i10 - 1,0-литров агрегат с 66 к.с., който може да се чувства бавен на магистралите, и 1,2-литров с мощност от 83 к.с., който е и малко по-скъп. И двата са икономични двигатели, но ние ще се придържаме към ръчната скоростна кутия, тъй като автоматичната не е най-плавната по време на смени. Версиите с най-високи спецификации N Line включват по-мощен 1,0-литров вариант с мощност 99 к.с., въпреки че това означава увеличение на цената.
I10 е по-голям от стария модел и по-удобен, докато премиум тапицерията добавя лукс като отопляеми седалки и отопляем волан. Като се има предвид, че това е на върха на осем-инчов дисплей, пълен с Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth и DAB радио, списъкът с потенциални приспособления на i10 е впечатляващ.
Kia Picanto
Kia Picanto предлага много комплекти и шофьорско изживяване, по-близко до това на автомобил от по-висок клас. При скорошния фейслифт към гамата са добавени по-ефективни двигатели и подобрена технология на борда, докато отличната седемгодишна гаранция на Kia също се отличава - чудесен стимул, ако планирате да запазите колата си повече от обичайното.
Практичността е добра и за автомобил от този размер - всички версии идват с пет врати и има достатъчно място за двама възрастни, които да седят относително удобно отзад. Багажникът е с размери 255 литра - значително повече от 211-литровия MINI с 3 врати от по-горния клас.
Гамата на Picanto е доста дълга и варира от базовите спецификации "1", "2", "3", X-Line, X-Line S, GT-Line и GT-Line S. По-високите нива на модела предлагат добра стойност. Преминете към "3" и ще получите стандартен 8,0-инчов екран за развлечения с Android Auto и Apple Carplay свързаност, круиз контрол, автоматично сгъване на огледала и камера за заден ход.
SEAT Mii electric
Eлектрическата версия на Mii добавя спокойна, комфортна природа към шофирането. Той е изключително удобен и може да запази самообладание по неравностите и дупките по пътищата, осигурявайки впечатляващо ниво на усъвършенстване за нещо толкова малко.
Електромоторът му има мощност от 82 к.с.
На шофьорската седалка има достатъчно място за крака и главата, но SEAT реши да не предлага инфотеймънт система в кабината - вместо това Mii е оборудван с люлка за смартфон, така че можете да използвате вашия собствен Bluetooth навигационен избор.
Citroen C3 Aircross
Citroen C3 Aircross може да изглежда като буен SUV отвън, но компактните размери и конкурентните цени означават, че е в категорията супермини.
Огромната практичност увеличава привлекателността на C3 Aircross с плъзгащи се задни седалки, предлагащи пространство за багаж до 520 литра. Сгъването на тези седалки до плота отваря до 1289 литра. В резултат на повдигнатия под на автомобила, мястото за главите е малко тясно за пътниците отзад, но има достатъчно място за краката, без предавателен тунел, с който да се борим.
С много опции за персонализация и фънки външен вид на SUV, Aircross се откроява в този списък, но за съжаление по-високата возия означава, че не може да съответства на супермини за ангажираност на водача. Предлага се широка гама от бензинови и дизелови двигатели, като 1,2-литровия трицилиндров бензинов двигател с мощност 109 к.с., който ние избираме. Ако ефективността е основната ви грижа, 1,6-литровият BlueHDi дизел с мощност 98 к.с. ще ви осигури разход от 3,7 литра на 100 км.
C3 Aircross може да засенчи своите супермини съперници със способността си да пътува по неравен терен. Няма налична опция за задвижване на четирите колела, но системата за контрол на сцеплението на Citroen Grip Control ще спомогне за повишаване на способностите на Aircross при офроуд.
Mini 5-door хечбек
Въпреки че третото поколение на MINI изглежда подобно на предците си, любимият автомобил във Великобритания е по-изискан, по-голям и разполага с изцяло нова гама двигатели с турбокомпресор. Моделът с пет врати остава по-евтин от много по-големия Clubman, като същевременно предлага практичност, която обикновено е трудно да се намери в гамата хечбеци на MINI.
Сред агрегатите са трицилиндрови бензинови и дизелови двигатели, които са проектирани от компанията майка BMW. Моделите от гамата MINI започват с най-основния, след това се изкачват до Cooper, последван от спортния Cooper S.
Интериорът поддържа множество ретро елементи и стандартно включва климатик, Bluetooth и DAB радио. Докато някои може да твърдят, че дизайнерите са играли твърде безопасно с новия интериор, старият дизайн беше невероятно популярен и предлагаше нещо различно за автомобилистите на пазара на малки автомобили.
Допълнителни точки в полза на MINI включват добавянето на допълнителни опции за персонализиране, които позволяват на водачите наистина да поставят своя печат върху новия си автомобил благодарение на 3D отпечатани части, персонализирани светлини на вратите и много други.
Peugeot 208
Похвалихме Peugeot 208, когато го карахме за първи път през 2019 г. за впечатляващия му екстериор и интериорен дизайн, качество на изработката и гама бензинови, дизелови или изцяло електрически задвижвания.
Супермини сегментът е един от най-трудните и новият 208 със сигурност е насочен към по-високия клас на сектора. Еквивалентния Renault Clio се предлагат значително по-евтино, така че бихте очаквали 208 да превъзхожда всяка област.
За щастие, Peugeot 208 има един от най-добрите интериори в супермини класа, което може би е открояващата се функция на автомобила. Има пиано черна пластмаса, която може да не е най-трайният материал, а кабината се изглежда добре сглобена. Конфигуриращото се амбиентно осветление също е приятна добавка. Мястото вътре е достатъчно, а багажникът е със среден размер за класа от 311 литра.
Шофирането на Peugeot 208 е приятно изживяване, но подчертава колко полирано е шасито на Ford Fiesta. Кормилното управление на 208 не се усеща, недостатък, който се усилва от малкия волан. 1,2-литровият трицилиндров двигател с мощност 128 к.с. е отличен и ако го изберете с осемстепенна автоматичната скоростна кутия, имате забележително усъвършенствана задвижваща система.
Dacia Sandero
Несъмнено най-евтината кола в този списък, Dacia Sandero е пълноразмерна супермини, която е на цена под повечето градски автомобили. Свободно базиран на Mk2 Renault Clio, Sandero е далеч по-сложен от някои от най-новите суперминита, но все още се държи добре срещу по-лъскавата си конкуренция.
Изберете най-модерния 0,9-литров бензин и ще ви срещне супермини, което е добро за шофиране и удобно, дори и да не е най-изисканият автомобил в своя клас. Sandero е нов автомобил, който дава приоритет на съотношението цена-качество, като при него крайната цена няма равна. Имайте предвид, че Sandero има само четиризвезден рейтинг за безопасност от Euro NCAP.
Цените започват от малко под 8 000 британски лири за версията Essential, докато автомобилите Comfort с най-високи спецификации са на цена около 10 000 британски лири и се предлагат с круиз контрол, сензори за паркиране отзад, 7-инчов сензорен екран и Apple CarPlay / Android Auto свързаност.