Колекционирането на класически автомобили винаги е било хоби за хора с дълбоки джобове. Най-модерната тенденция, която набира скорост през последните години, увеличава още повече нужните средства. И носи критики със себе си.

Въпреки това, особено след като принц Хари и съпругата му използваха електрически Jaguar E-Type на сватбата си, все повече ентусиасти превръщат старите си бензинови автомобили в електрически.Конверсията не е никак евтина, а критиците също не са малко: те казват, че премахването на оригиналния двигател и слагането на електромотор не е съвместимо с желанието на повечето собственици да запазят наследството.

Желанието на собствениците на автомобилите да им вдъхнат нов живот надделява. Слагането на електромотор прави автомобила по-лесен за използване в ежедневието, като в същото време намалява емисиите. В крайна сметка именно конверсията може да спаси класическите автомобили насред желанието на властите в Европа да ограничат замърсяването на въздуха.

Някои не мислят за природата, а просто са привлечени и от огромната мощност. Електрическият Jaguar XK120 на Lunaz може да се похвали с 375 к.с. и 700 Nm, като достига 100 км/ч за едва 5 секунди. Цената на един подобен автомобил е астрономическите £350 хил. Но компанията казва, че търсенето непрекъснато расте.

Манията обхваща и ентусиастите в САЩ. Jaguar-ът от сватбата на кралските особи струваше $380 хил., преди компанията да спре да ги произвежда. Но Майкъл Брийм, собственик на американската EV West, пресмята, че може да създаде такава за около $100 хил.

Това не е първият път в историята, в който собственици на автомобили се опитват да премахнат бензиновия двигател и да сложат електромотор. През 70-те години в САЩ, когато в света бушуваше петролна криза и цените на бензина подскочиха към звездите, много хора се опитваха да сложат мотори от електрокари в автомобилите си, припомня Марк Дейвис, основател на Moment Motor Company, която се занимава с електрически конверсии.

Ето и три интересни конверсии:

Charge Cars Ford Mustang

Снимка 485495

Старите модели на Mustang не могат да се похвалят с добро управление, но електрическата версия на британската Charge Cars променя това. Благодарение на батериите, които свалят центъра на тежестта, техният модел може да се похвали с далеч по-голяма устойчивост в завоите.

Електрическият Mustang има и задвижване на всички колела, не само на заедните. Моделът струва $380 хил., като ще бъдат произведени 499 бройки.

Voitures Extravert Quinessenza

Снимка 485494

Porsche 911 и VW Beetle са сред популярните модели за конверсия, отчасти и заради оригинално разположения отзад двигател с вътрешно горене, което прави промяната по-лесна.

Основателите на холандската Voitures Extravert също се насочват към култовото 911, опасявайки се, че стриктините ограничения за вредните емисии означават, че класическите автомобили ще изчезнат от улиците.

Те предлагат конверсии на модели от 60-те или 80-те години. С 58 kWh батерии моделите достигат 100 км/ч за 6 секунди и могат да се движат 400 км с един заряд.

Цената не е ниска: $300 хил., без да смятаме разходите за автомобил-донор.

Volkswagen e-Beetle

Снимка 485493

След като вижда колко сервизи обръщат внимание на Beetle, VW решава да влезе в играта със своя версия. Самата конверсия се прави от eClassic, а германският гигант обещава електрическа версия на Porsche 356.

e-Beetle използва компонентите от добре познатия в София e-Up! с 82 к.с.