От началото на годината до момента регистрациите на нови автомобили в Европа са нараснали с едва 11,2%. Това показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). През юли тази година европейският пазар на леки коли претърпя значителен спад след 4 месеца на ускорен растеж като новите регистрации намаляха с 23,2% до 823 949 броя. През месец август спадът е с 19,1 на сто.
Четирите основни пазара на ЕС показват сходни тенденции, като всички отчитат значителни загуби
Франция отбеляза най-рязък спад (-35,3%) през юли, следвана от Испания (-28,9%), Германия (-24,9%) и Италия (-19,2%). През месец август регистрациите на автомобили в Европейския съюз са намалели с 19,1% - в сравнение със същия месец на миналата година - до 622 993 броя.
За втори пореден месец най-големите автомобилни пазари бележат двуцифрен спад
Това са Испания (-28,9%), Италия (-27,3%), Германия (-23,0%) и Франция (-15,0%).
През първите 8 месеца на 2021-а година обемът на продажбите в Европа бележи ръст от едва 11,2% на годишна база, като броят на новите леки автомобили е общо 6,8 милиона.
Въпреки слабото представяне на пазарите на ЕС през летните месеци, общите печалби на сектора по-рано през годината запазват умерената положителна тенденция. В резултат на това всеки от четирите основни автомобилни пазара в Европа все пак отчитат ръст. В Италия той е +30,9%, във Франция е +12,8%, в Испания +12,1% и в Германия е на положителни стойности от +2,5 на сто.
Каква е ситуацията у нас?
Продажбите на нови леки коли на българския пазар през август се свиват само с 0,7% от 1919 броя през същия месец на 2020-а година до 1905 броя през настоящата. За първите 8 месеца на годината регистрациите у нас нарастват с 15,7% до 17 594 превозни средства от 15 206 автомобила преди година. В това отношение страната ни се нарежда на осмо място по растеж в рамките на Европейския съюз.