Tesla, без да вдига много шум, разработва проект за производство на собствени батерии, за които сега американският автомобилен производител разчита на японската компания Panasonic. Те имат споразумение от 2014 година.
Тази стъпка може да помогне на Tesla да намали производствените разходи, тъй като няма да се налага да плаща на външни доставчици, пише CNBC. Цената на клетките и на комплектите батерии е най-голямото предизвикателство в електрическата автомобилна индустрия.
По време на срещата на акционерите по-рано през юни главният изпълнителен директор на Tesla Илън Мъск призна, че компанията e имала недостиг на батерии през годините. А това e възпрепятствало производството и доставянето на поръчките.
Собствено производство на батериите ще доближи Мъск до целта му да направи Tesla вертикално интегрирана компания, което означава, тя да произвежда всичко за дейността си сама и да разчита възможно най-малко на външни фирми.
Но продукцията на батерии с голям капацитет е още едно предизвикателство пред компанията, тъй като тя предприе сериозни мерки, за да намали разходите си и да усъвършенства производството на новите си модели.
Служители на Tesla провеждат изследвания за разработване на свои батерии в лаборатория в завода Kato Road, който е само на няколко минути от фабриката на компанията във Фремонт.
А понастоящем батериите за колите на Tesla се изработват Гигафабриката в Невада, която е част от съвместно джойнт дружество с Panasonic.
Eкипите за изследвания и разработка на батерии на Tesla сега се фокусират върху проектирането и прототипирането на модерни литиево-йонни клетки, както и към ново оборудване и процеси, които биха позволили на компанията да произвежда батерии с голям капацитет.
Дори опитите за разработване на собствени батерии да се окажат успешни Tesla няма намерение да откаже от партньорството с Panasonic веднага. Тя дори ще разчита на японския производител, както и на LG за батериите на автомобила Model 3, който ще се произвежда в Шанхай.
От месец януари Tesla и Panasonic имат общо предприятие за производство на батерии. През април обаче японската компания замрази инвестициите си в Tesla, а Мъск твърдеше, че последните батерии за Model 3 не са достатъчно качествени и са намалили пробега на колата.
През последните няколко седмици Tesla съкрати много служители, за да намали производствените си разходи. А Panasonic нае голяма част от бившите работници на американската автомобилна компания.