Американският производител на електрически автомобили Tesla съобщи решението си да увеличи цената на своите продукти средно с 3% в световен мащаб. Повишаването на цената е за сметка на по-малко закрити магазини, отколкото компанията възнамеряваше да затвори първоначално, пише Bloomberg.
Този ход на производителя на коли идва веднага, след като той обяви, че ще закрие повечето от физическите си магазини и ще продава чрез онлайн платформата. Компанията обаче реши да запази част от физическите си обекти.
Потенциалните купувачи на автомобили на марката имат седмица, за да направят своите поръчки преди 3-те процента увеличение за моделите S и X да влязат в сила. За Model 3, който сега струва $ 35 000 няма да има повишаване на цената.
Вероятността за увеличаване на цените на продектите на Tesla стана ясна в публичен блог още през февруари, когато инвеститори и анализатори предвидиха този ход на компанията.
Настоящите цени на автомобилите ще останат непроменени до 18-и март.