Надеждният и бърз транспорт е от решаващо значение за гладкото протичане на световната икономика. Но употребата му има своята цена. През последните години избухнаха редица скандали, свързани със замърсяването, причинено от превозните средства, а кулминацията бе скандалът Дизелгейт.
През 2016 г. например транспортният сектор е отговорен за 28% от емисиите на парникови газове в САЩ, според Агенцията за опазване на околната среда.
Автомобилните компании постепенно се ориентират към производството на електромобили и хибридни превозни средства, както и такива, използващи различни видове природен газ. Именно "синьото гориво" изглежда като най-логичния и надежден енергиен източник за бъдещето.
Източник: LA Metro
Много от автобусите в Лос Анджелис се движат на природен газ
Калифорнийската компания Cummins Westport разработва двигатели на природен газ като алтернатива на традиционните. Тя се занимава с проектиране и инженеринг на "автомобилни двигатели с принудително запалване, използващи природен газ" за търговски превози, т.е. автобуси и камиони.
"Природният газ е фосилно гориво, извлечено от земята. Но той изгаря много чисто, защото има много малко въглерод в него", посочва пред CNBC Том Ходък, директор продажби и внедряване на продукти за Cummins Westport.
Тъй като светът иска да разнообрази енергийния си микс, природният газ става все по-важен. Природният газ е "универсално гориво", което осигурява 22% от използваната енергия в световен мащаб, според Международната агенция по енергетика. Министерството на енергетиката на САЩ го описва като "жизненоважен енергиен източник" за страната и планетата.
Източник: Cummins Westport
Двигател на Cummins Westport, работещ с природен газ
Двигателите на природен газ, разработени от Cummins Westport, варират от 5.9 до 11.9 литра и от 195 до 400 конски сили. Те са проектирани така, че да произвеждат т. нар. стехиометрично охладена рециркулация на отработените газове.
"Всъщност това е, когато имаме достатъчно количество кислород, за да има пълно изгаряне, което означава, че няма излишък на кислород или излишък на метан", обяснява Йеман Гесесе, директор по инженерство на Cummins Westport.
"Предимството е, че държите цилиндрите си относително хладни, така че вероятността от образуване на азотни оксиди намалява значително", добавя той.
Двигателите са снабдени и с електрически управляващ модул, който контролира процеса на изгаряне и други фактори, които спомагат за намаляване на емисиите.