Ford започна серийно производство на новия хечбек Focus RS. Сглобяването на автомобила се извършва в завода в Саарлуис, Германия.

Автомобилът се отличава от своя предшественик с нова радиаторна решетка, нов дизайн на оптиката и модифицирана изпускателна система. В допълнение колата е получила 19-инчови джанти, уголемени въздухозаборници, антикрило и заден дифузьор, пише Auto Motor und Sport.

Най-мощният и най-бързият Focus в историята е оборудван с 2,3-литров EcoBoost двигател с 350 конски сили. Моторът, както и преди, е куплиран с шестстепенна механична предавателна кутия.

Новият модел е оборудван с много еластична система за двойно предаване, която може да се прехвърля въртящия момент към задните колела до 70%. От друга страна, колата предоставя широк диапазон на разпределение на съотношението между задните колела - до 100% за всяко от колелата. Всичко това се прави с цел да бъде осигурено по-добро управление хечбека

Focus RS има общо четири режима на управление: Normal, Sport, Track, както и Drift. В режим Drift се активира специална калибровка на системата за двойно задвижване на колелата, която регулира разпределението на въртящия момент и улеснява влизането в контролиран дрейф.

Подобен пакет от настройки се използва за първи път в сериен хечбек. Сред другите технически промени са по-твърди пружини и амортисьори, доработена изпускателна система и по-къса кормилна рейка.