"На лотовете 4-ти и 5-и от АМ "Хемус" има влязъл в сила Подробен устройствен план, но няма завършено отчуждаване, а там са изпълнени строително-монтажни работи в доста напреднал етап, за които няма издадено разрешение за строеж. Трябва да се установи кой е строителят". За това настоя директорът на ДНСК архитект Влади Калинов пред БНР.
ДНСК е издала протоколи за извършено определено строителство. Ако не установим кой строи, това ще е незаконно строителство с неизвестен извършител. Парадоксалното е, че това е национален обект. Там са вложени доста пари, посочи той.
По думите на архитекта схемата за изграждането на лотовете по АМ "Хемус" е доста различна от нормалния вид строителство. "Истинският строител би трябвало да бъде "Автомагистрали" ЕАД. Тази фирма обаче няма нито възможностите, нито техниката и хората, за да изпълни това строителство. Това е било ясно в момента, когато са правени поръчките. Самата фирма "Автомагистрали" започва да аутсорсва тази дейност. Строителството е скрито зад едни договори за доставка на материали и наем на техника. Това означава, че тези фирми, които докарват техниката заедно с операторите на тази техника, те извършват строителството, но не носят отговорността за него, а отговорността се връща към държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД. Има един анонимен изпълнител, който пристига, свършва си работата и не носи отговорност за това, което е свършил там", обясни архитект Калинов.
Той подчерта, че има подозрения, че в основата на магистралата се полагат неподходящи материали, които след това са причина за лошото качество на пътищата. Калинов посочи, че заради несвършена работа е бил освободен директорът на РДНСК-Ловеч.
По отношение на започналата проверка на новостроящата се отсечка от автомагистрала "Хемус" между Буховци и Белокопитово, арх. Калинов уточни, че там не е направена поръчката "ин хаус", а на принципа "инженеринг" - възложена е на един и всички останали са прикачени към този един, който е взел обществената поръчка. Изпълнител е едно ДЗЗД (Дружество по закона за задълженията и договорите), в което участват три фирми, като и трите са неизвестни кои са. Има надзорни фирми, които също са ДЗЗД - и там са няколко фирми, каза още архитект Влади Калинов.
null
на 07.11.2021 в 14:00:52 #2Tomorrow на 07.11.2021 в 13:54:58 "Всеки безизвестен малоумник търси поле за изява" --- себе си ли визираш? и как е по-различно незаконното строителство на магистрала от това на самораслите ромски гета? или И това е "разпространена практика в ЕС"? стиска ли ти да дадеш пример?
halo
на 07.11.2021 в 13:22:42 #1След архитектурната ку*рва Комитова се сдобихме и с архитектурен пе*дал.
:
Двамата са върли противници на инженеринга, защото ТОГАВА кинти за тях НЯМА.