Американската медицинска асоциация се обяви против директното рекламиране на лекарства на пациентите. Според нея това кара потребителите да купуват по-скъпи продукти, при положение че и по-евтините вършат същата работа, предаде „Ройтерс”.

Най-влиятелната група от лекари е категорична, че разходите за разпространение и маркетинг спомагат цените на лекарствата да растат нагоре. Ето защо организацията гласува по време на годишната си среща в подкрепа на забраната.

„Директната реклама до потребителите също увеличава търсенето на нови и по-скъпи лекарства, дори когато тези лекарства може да не подходящи”, казва председателят на асоциацията Патрис Харис в свое изявление.

САЩ и Нова Зеландия са единствените две страни, които позволяват директната реклама до потребителите на лекарства, за които се изисква рецепта.