Компания, създадена от българския предприемач Михаил Михайлов, влезе в топ 10 на най-бързо развиващите се в Чикаго. Фирмата, осигуряваща транспорт на автомобили, се нарежда на 8-ма позиция в тазгодишната класация на местното издание ChicagoBusiness.

Създадената от 39-годишния Майк, както го наричат в Щатите, Montway успява да влезе в престижния списък с най-успешните компании във Ветровития град благодарение на главозамайващия растеж, който постига за 5 години.

Според изданието той надхвърля 2676%, като приходите на фирмата за миналата година се изчисляват на 36,6 милиона долара. В момента за Михайлов работят 237 служители, а освен в САЩ, офиси на Montway има още в България и Македония.

Българинът започва бизнеса си в Чикаго през 2009 година, като пуска онлайн платформа, която позволява на потребителите да пресметнат колко ще им струва транспорта на автомобил.

"Преди да се появи тази опция, човек трябваше да направи около 300 позвънявания, за да изчисли разходите", разказва Кейт Брадли, който е един от мениджърите в Montway.

Първоначално идеята на Михайлов е да автоматизира целия процес - от получаване на офертата до завършване на онлайн поръчката. По-късно обаче той разбира, че това не е достатъчно.

"Първоначално предлагахме на хората уебсайтове, където да резервират директно, но тази идея не им хареса. Те искаха да говорят по телефона", разказва той пред Chicago Business. "Тогава ми стана ясно, че американците, когато става въпрос за колата им, искат да говорят с човек на живо", допълва Михайлов.

В крайна сметка Montway се специализира в конкретна ниша - осигуряването на транспорт на автомобили на хора от точка А до точка Б. Най-често техните услуги се ползват от такива, които се преместват да живеят другаде и не искат да шофират през целия път между двете дестинации.

С годините компанията се разраства, като към нея се създава софтуерната дъщерна фирма MDG, която постоянно усъвършенства алгоритмите за търсене на оферти на интернет платформата.