Всяка кола има между 15 и 20 термосензора, като ако един от тях излезе от строя, спира целият автомобил. Но малко известен факт е, че над 60% от световното производство на термосензори за коли е в България.

Специалистите от Техническия университет работят заедно с водещи компании от автомобилния бранш за това те да станат по-надеждни.

Деканът на Машинно-техническия факултет на университета професор Георги Тодоров комeнтира темата пред БНP:

Автомобилната промишленост, съвременната, не е тази, която ние сме свикнали да възприемаме, че в един завод се случва всичко от развитието на автомобила до производство и най-накрая на вратата на завода се появяват готовите автомобили. В съвременния свят центровете, където се произвеждат автомобилите и продуктите, са на различни места. Няколко големи световни компании вече оперират в България, като произвеждат компоненти за автомобилния сектор с голяма добавена стойност, което е много важно, тъй като ние, за да сме модерна държава, трябва да работим онова, което има голяма добавена стойност.

В областта на повишаване на надеждността на тези сензори ние работим съвместно с голям производител, който произвежда в България над 60% от световното производство на термосензори. Те са буквално монополист. В Ботевград се произвеждат. "Майкрософт" няма такъв пазарен дял в операционните системи и развоят все повече идва в България. Сега над половината развой е в България.