Превозът на товари по въздух едва ли ще отбележат покачване на годишна основа, а основната причина за това ще са феномените, случващи се на китайския пазар, най-вече разразилата се епидемия от коронавирус, посочи директор на Boeing пред Reuters.

Обновената прогноза на най-големият производител на самолети в света загърбва очакванията си за растеж на карго полетите от между 1 и 2% на годишна основа, което беше предварителното очакване на компанията към края на миналата година. То се основаваше на постигнатото предварително търговско споразумение между САЩ и Китай.

Рано или късно Boeing ще поправи 737 МАХ. Но дали тогава хората ще се искат да летят с него?

Рано или късно Boeing ще поправи 737 МАХ. Но дали тогава хората ще се искат да летят с него?

Какви са нагласите на пътниците спрямо 737 МАХ?

"Но даже и то ще бъде подложено на натиск", коментира висшият служител на компанията по време на авиошоуто в Сингапур. Очакваше се споразумението да доведе до край на проблемите на карго индустрията. "Смятам, че ще много трудно ще видим въздушният превоз на товари да нарасне тази година."

Ограниченията на полетите от и към Китай и спадът на предлагания товарен капацитет на местните компании с повече от две трети, от друга страна, ще доведе до спад на приходите на авиопревозвачите, прогнозират от Boeing. Все пак от гиганта са на мнение, че е твърде рано да се определи дали доставките на самолети до местните компании ще пострадат заради епидемията.

Boeing започна годината без продажби, което се случва за пръв път от десетилетия, докато основният ѝ конкурент - Airbus премина през най-силния си месец за последните повече от 15 години.