Компанията Coca-Cola очевидно е решила да засили бизнеса си с енергийни напитки. Американският гигант придобива 16,7 процента от калифорнийския специалист в тази област Monster срещу 2,15 млрд. долара. Това съобщиха късно снощи от двете дружества.

Акциите на Monster скочиха с 20 процента в края на борсовата търговия вчера, а тези на Coca-Cola с около един процент.

Двете компании са се договорили както при производството, така и маркетинга и разпространението да работят заедно. Coca-Cola вече отговаря за продуктите Monster в САЩ и Канада, но тъй като растежът и търсенето на американския пазар отслабва, компанията иска да пробие и на други пазари. Глобалният пазар има голям потенциал, казва пред Блумбърг анализаторът Али Дибадж.

Продуктите на Coca-Cola като Cola, Fanta и Sprite страдат от все по-стагниращо търсене заради притесненията на потребителите за отражението върху здравето им. Ето защо компанията търси нови продукти, които да предложи на клиентите си. Monster е поредна крачка в тази посока, след като тази година гигантът купи производителя на кафе в капсули Keurig Green Mountain.