Ирландската верига за облекло Primark се възстановява от спад в продажбите преди Коледа, причинени от топлото време.
Компанията бе изненадващият губещ сред британските търговци по Коледа, тъй като продажбите в основните магазини на Острова отбелязаха спад за първи път от девет години насам. Най-топлият декември в историята не стимулира потребителите да си купуват зимни палта и якета.
Компанията майка Associated British Foods (ABF) обяви, че бизнесът се е съвзел през новата година и очаква продажбите за първото полугодие да бъдат на нивото от миналата година, предаде британският вестник Guardiаn.
Финансовият директор на ABF Джон Бейсън заяви, че резултатите показват много ясно, че търговията се е покачила през януари и февруари.
Той отказа да коментира референдума за или против оставането на Великобритания в ЕС. Ясно е обаче, че компанията има планове за разширяване в Европа.
„Associated British Foods е много международна група и оперираме в 48 страни, така че сме много, много интернационални и сме свикнали да работим в много юрисдикции”, посочи Джон Бейсън.
През есента на 2015 г. Primark откри първия си магазин на американска почва в град Бостън. Последва втори близо до град Филаделфия. Бейсън съобщи, че през настоящата календарна година в САЩ ще отворят врати още шест магазина на марката, както и че Primark ще открие магазин с площ от 6500 кв. м. в търговския център “American Dream” в щата Ню Джърси през 2017 г.
Финансовият директор на британската компания Associated British Foods обясни, че най-натовареното време за магазините в САЩ е по обед, вечерта и през уикенда. „Хората в района на Бостън и мнозина в източната част на САЩ носят същите неща като хората в Европа. Те обичат широката гама и цените. Това е ключово, тъй като на американския пазар трябва да изпъкваш”, уточни Бейсън.
Той поясни, че Primark ще продължи да работи по гамата си, докато открива нови магазини в източната част на САЩ преди да се разшири към други региони.