Facebook може да увеличи приходите си тройно за пет години, смята анализаторът Самюел Кемп от Piper Jaffray. Според него основният ръст няма да дойде от самата социална мрежа, а от страничните проекти.

В момента рекламодателите обединяват своите бюджети за Facebook и Instagram, но от следващата година, смята той, те ще започнат да третират Instagram като отделен канал. Промяната ще стане факт, когато мрежата завърши промените по рекламната си платформа.

В момента Facebook има пет пъти повече рекламодатели, но Instagram се позиционира като място за инфлуенсъри и би бил по-логично място за реклама, смята Кемп.

Според анализа му приходите от Instagram ще достигнат 22 милиарда през 2021 г. от 2 милиарда през 2016 г.

Друго приложение на Facebook - Messenger, има огромен брой потребители, но към момента компанията не е направила нищо, за да започне да изкарва пари от тях. Според него това може да се случи след време с навлизането на технологиите за изкуствен интелект.

Facebook вече заговори и за възможността да показва реклами в чат приложението.

Инвестициите в дигитална реклама с най-голям дял до 2018 г.

Инвестициите в дигитална реклама с най-голям дял до 2018 г.

Общият пазар расте с 3.8% през тази година