Ford ще съкрати хиляди работни места, ще премахне моделите с по-слаби продажби и може да затвори цели фабрики в Европа, като част от стратегията си за намаляване на разходите, пише Bloomberg.

Автопроизводителят, за когото работят около 54 000 работници в целия регион, главно в Германия, Великобритания и Испания, ще преразгледа и съвместното си предприятие в Русия, като част от множество мерки, които Стивън Армстронг, ръководител на Ford за Европа, нарича "качествена промяна в работата на бизнеса".

Ford се отказва от производството на седани

Ford се отказва от производството на седани

Търсенето на подобни модели спада в целия свят

"Ще инвестираме в превозните средства, услугите, сегментите и пазарите, които най-добре поддържат дългосрочно устойчив печеливш бизнес, създавайки стойност за всички наши заинтересовани страни и доставяйки вълнуващи превозни средства на нашите клиенти", обяснява Армстронг.

Ford има за цел да съкрати разходите си в световен мащаб с 11 млрд. долара, с изключение на САЩ. Компанията планира да ограничи броя на предлаганите модели и да въведе повече електрически и хибридни опции.

Преструктурирането на GM беше трудно. Това на Ford може да е още по-трудно

Преструктурирането на GM беше трудно. Това на Ford може да е още по-трудно

Очакват се големи съкращения на работници и затваряне на заводи

Европа далеч не е сред печелившите региони за автомобилния производител, а през последните години й носи тежки загуби, които нарастват до 245 млн. долара през третото тримесечие от 192 млн. долара година по-рано. Затварянето на заводи е опция за рационализиране на операциите.

"Предприемаме решителни действия, за да трансформираме бизнеса на Ford в Европа, а въздействието им ще е значително. Това не е проблем от една или две години. Имахме периоди на рентабилност, но не на нивото, което трябва да бъде", заяви Армстронг.

Запътва ли се към криза Ford?

Запътва ли се към криза Ford?

Компанията търси намаляване на разходи и партньорства заради спад на продажбите в няколко региона и митата на Тръмп

Компанията преустановява производството в завода си в Бордо, Франция и ще прекрати производството на модела C-MAX във фабриката си в Саарлуис, Германия. В двете предприятия работят общо над 7000 души, съобщава Sky News.

Ford не изключва затварянето на заводи като част от усилията си да се върне към печалбите в Европа. "Прегледът на производствения отпечатък е част от този процес", заявява Армстронг.

Как Европа и България спасиха емблематичния американски Mustang?

Как Европа и България спасиха емблематичния американски Mustang?

Продажбите в Щатите намаляват за сметка на тези в чужбина

След преструктурирането, компанията се стреми към печалба преди лихви и данъци от 6% от продажбите на Стария континент.

Kомпанията ще трябва да направи допълнителни съкращения в случай на твърд Brexit. "Ако Brexit отиде в погрешна посока, ще трябва да погледнем още веднъж, за да смекчим въздействието на това - ще предприемем всички необходими действия. Нищо не е изключено", посочва Армстронг.