Apple има доказан подход при новите продукти: компанията създава дизайна, преговаря за компоненти и оставя външна компания да сглоби устройството, пише Bloomberg.

Впускайки се в автомобилния бизнес, компанията може да предприеме подобна стратегия, след като преговорите с някои от популярните автомобилни производители изглежда се провалиха.

За да създаде автомобил, Apple има три възможности: да си партнира със съществуващ автомобилен производител; да изгради собствени заводи; или да обедини сили с производители като Foxconn или Magna.

През последните месеци технологичният гигант води преговори с някои производители, включително Hyundai, но разговорите не доведоха до резултат. В този сценарий Apple ще създаде автономната система, дизайна на интериора и екстериора и всички останали технологии, като ще остави крайното производство на автомобилната компания. При такава сделка автомобилният производител ще трябва да загърби собствената си марка и да се превърне в производител по заявка на новия си конкурент.

Дългогодишен мениджър в Apple и Tesla сравнява ситуацията със сценарий, при който Apple ще поиска Samsung да сглобява iPhone. Вероятно затова и традиционните производители не горят от желание да сключат сделка с Apple.

За своите компютри, телефони и таблети Apple разчита на производители като Foxconn, Pegatron, Wistron, Flex и Luxshare. Така компанията избягва изграждането на собствени заводи, които може да струва милиарди. Фабриките обичайно са бизнес с нисък марж на печалба.Затова не би трябвало да е изненада, че Apple ще поеме по утъпканата пътека, казват анализатори. Както и че Foxconn и Magna са най-вероятните партньори, които ще произвеждат автомобила на Apple.

Foxconn, която отдавна сглобява iPhone, разширява дейност и в автомобилния бизнес. През февруари компанията разкри, че ще произведе над 250 хил. автомобила за Fisker. А и тайванският производител е свикнал да работи с Apple. Служители на гиганта казват, че инженерите на Apple се разпореждат при производството, а заводите са пълни с оборудване, чийто дизайн е създаден от технологичната компания.

Magna също има история с Apple — двете компании са водили преговори преди около пет години. А самата компани сглобява луксозните модели на BMW, Mercedes-Benz и Jaguar Land Rover.