Малко над 41% от компаниите, които са спрели дейност от 1 март досега в САЩ, никога повече няма да отворят врати, показва изследването Local Economic Impact Report ("Доклад за въздействието върху местната икономика"), проведено от Yelp, предаде Zero Hedge.

Не е изненадващо, че най-голям брой затворени бизнеси се наблюдава в сектора на хотелиерството и ресторантьорството, търговските обекти и фитнесите. "Търговските компании са най-тежко засегнатите и сред тях се наблюдава най-големият общ брой спрели дейност компании", посочват от Yelp. "От всички затворили врати от 1 март досега, 20% са именно търговски обекти, а от тях 35% са посочили, че спират дейност завинаги."

Колко време ще е необходимо за намаляване на безработицата?

Колко време ще е необходимо за намаляване на безработицата?

Прогнозата ще ви изненада, а според Фед реалната безработица е значително по-висока от официалната

От друга страна, делът на постоянно затворилите врати ресторанти е по-висок. Обектите за хранене формират 17% от спрелите дейност анализирани компании в Yelp, но при тях перманентно преустановилите операциите си са цели 53%.

Същевременно едва една пета от магазините, които затвориха по време на локдауна на икономиката, или общо 35 хил. обекта, са отворили врати отново между 19 април и средата на юни. "От 1 март до 15 юни в системата на бизнесите на Yelp бяха затворени общо 140 хил. бизнеса. През април посочихме, че техният брой е 175 хил., което означава, че повече от 20% от компаниите, затворени през април, вече са отворили врати", посочват анализаторите.

Най-големият брой обекти спрямо общото количество бизнеси в града, които са затворили врати, се е наблюдавал в Лас Вегас, където почти 2 хил. компании са спрели дейността си. В Лос Анджелис пък е отчетен най-големият абсолютен брой компании, затворени по време на локдауна - 11,7 хил.

Трябва ли да се страхуваме от фалитите на българските компании?

Трябва ли да се страхуваме от фалитите на българските компании?

Вниманието трябва да е насочено към структурата на банкрутите, не към абсолютните стойности

"Данните ни показват, че големият пик на затварянията се наблюдаваше през март, след което голям брой спирания на дейността има през май и юни, което означава, че бизнесите, които вече са изпитвали затруднения, са затворили врати моментално, а тези, които са се опитвали да оцелеят, но не са успели да се справят с кризата, са се видели принудени да спрат работа едва през последните месеци", посочват от Yelp.