Малко над 41% от компаниите, които са спрели дейност от 1 март досега в САЩ, никога повече няма да отворят врати, показва изследването Local Economic Impact Report ("Доклад за въздействието върху местната икономика"), проведено от Yelp, предаде Zero Hedge.
Не е изненадващо, че най-голям брой затворени бизнеси се наблюдава в сектора на хотелиерството и ресторантьорството, търговските обекти и фитнесите. "Търговските компании са най-тежко засегнатите и сред тях се наблюдава най-големият общ брой спрели дейност компании", посочват от Yelp. "От всички затворили врати от 1 март досега, 20% са именно търговски обекти, а от тях 35% са посочили, че спират дейност завинаги."
От друга страна, делът на постоянно затворилите врати ресторанти е по-висок. Обектите за хранене формират 17% от спрелите дейност анализирани компании в Yelp, но при тях перманентно преустановилите операциите си са цели 53%.
Същевременно едва една пета от магазините, които затвориха по време на локдауна на икономиката, или общо 35 хил. обекта, са отворили врати отново между 19 април и средата на юни. "От 1 март до 15 юни в системата на бизнесите на Yelp бяха затворени общо 140 хил. бизнеса. През април посочихме, че техният брой е 175 хил., което означава, че повече от 20% от компаниите, затворени през април, вече са отворили врати", посочват анализаторите.
Най-големият брой обекти спрямо общото количество бизнеси в града, които са затворили врати, се е наблюдавал в Лас Вегас, където почти 2 хил. компании са спрели дейността си. В Лос Анджелис пък е отчетен най-големият абсолютен брой компании, затворени по време на локдауна - 11,7 хил.
"Данните ни показват, че големият пик на затварянията се наблюдаваше през март, след което голям брой спирания на дейността има през май и юни, което означава, че бизнесите, които вече са изпитвали затруднения, са затворили врати моментално, а тези, които са се опитвали да оцелеят, но не са успели да се справят с кризата, са се видели принудени да спрат работа едва през последните месеци", посочват от Yelp.