Китай е най-големият пазар за реализация на автомобили в света, така че всички компании се състезават да завоюват по-голям пазарен дял в азиатския гигант.
Порталът Gasgoo класира 10-те най-големи автомобилни производители по обем на продадените коли в Поднебесната империя за първите шест месеца на тази година.
10. Renault
Източник: EPA/БГНЕС
Продажбите на пътнически и търговски превозни средства от френския автомобилен производител в Китай достигнаха 89 714 бройки през първата половина на 2019 г.
В сравнение с миналата година продажбите на Renault на китайския пазар намаляват с 23.4%.
Източник: Auto Motor und Sport
9. Mazda
През първата половина на тази година японската компания продаде 106 345 автомобила в Китай. В сравнение със същия период на миналата година продажбите са намалели с 27,1%.
В тома число китайските предприятия на - FAW-Mazda и Changan са реализирали съответно 39 680 и 66 665 автомобила.
Източник: Ford
8. Ford
Американският производител продаде 290 311 автомобила на китайския пазар през първата половина на тази година.
В сравнение с миналата година продажбите спаднаха с 22%.
Източник: iStock
7. Mercedes-Benz
Германската компания реализира 344 657 автомобила на китайския пазар през първите шест месеца на 2019 година. В сравнение със същия период на миналата година продажбите нараснаха с 1,3%.
Mercedes продаде 30 хиляди автомобила от A клас, произведени в Китай, както и 77 хиляди автомобили от E-клас, 80 хиляди автомобили от клас C, 66 800 GLC-класове и 23 хиляди автомобили от клас GLA.
Източник: BMW
6. BMW
Продажбите на баварската компания на китайския пазар през първата половина на тази година достигнаха 350 070 автомобила. В сравнение с миналата година продажбите са се увеличили с 16.8%.
Продажбите на автомобили от 5 Series и 3 Series надхвърлиха 75 хиляди единици. Освен това компанията е продала 58 хиляди X3, 48 хиляди X1 и 11 хиляди BMW X5.
Източник: GettyImages
5. Nissan
В Китай японският автомобилен производител продаде 718 268 превозни средства през първата половина на 2019 година.
В сравнение със същия период на миналата година продажбите намаляват с 0,3%.
Продажбите на съвместните предприятия Dongfeng-Nissan и Dongfeng-Nissan-Venucia достигнаха съответно 532 105 и 60 205 бройки.
Източник: архив ЕПА
4. Honda
Японската компания реализира 745 409 автомобила през първите 6 месеца на тази година. В сравнение със същия период на миналата година продажбите на китайския пазара са се увеличили с 22.4%.
Ако говорим за смесените китайски предприятия на компанията, тогава Guangqi Honda продаде 380 605 автомобила, или с 12,7% повече в сравнение със същия период на миналата година.
Продажбите на друга компания Dongfeng Honda представляват 364 804 автомобила, което е с 34.4% повече от миналата година.
Източник: GettyImages
3. Toyota
Продажбите на японския производител в Китай нараснаха до 769 900 автомобила през първата половина на тази година. В сравнение със същия период на миналата година те са се увеличили с 13.2%.
Ако говорим за съвместните предприятия на компанията в Китай, то продажбите на Toyota FAW възлизат на 380 хил. автомобила, което е с 6% по-повече от миналата година.
Други 311 224 автомобила са реализирани от Guangqi Toyota, което е с 22% повече от същия период на 2018 година.
Източник: Getty Images
2. General Motors
Американската компания е реализирала почти 1,57 милиона автомобила на китайския пазар през първата половина на 2019 г. Продажбите намаляха с 15% спрямо същия период на миналата година.
Ако говорим за отделни марки, бяха продадени 111 207 автомобила Cadillac , което е със 7,1% по-повече от миналата година, Buick - 400 655 коли, с 20,2% по-малко от миналата година и Chevrolet - 219 829 единици, с 16,1% по-малко от миналата година.
Източник: БГНЕС
1.Volkswagen
Германският автомобилен концерн е продал 1,92 милиона машини на китайския пазар през първата половина на тази година, което е с 3,9% по-малко от същия период на миналата година.
Ако говорим за отделните марки на групата, картината е следната: реализирани са 1,43 милиона автомобила VW, 312 500 автомобила - Audi и 125 900 - Skoda.