Баварската компания BMW обяви рекордни продажби през миналата година на фона на силното търсене на спортните и SUV автомобилите. Но реализираната продукция от големия конурент Mercedes-Benz надхвърли нейните резулатати.

Така подреждането в надпреварата между трите големи бранда при премиум автомобилите - германските производители Mercedes, BMW и Audi не промени класацията от предходната година.

Продажбите на модели с марката BMW са нараснали с 4,2% през 2017 г. до 2,09 милиона леки автомобили и ванове, обяви производителят на автомобили от Мюнхен.

За сравнение, с увеличението от 9,9% до 2,29 милиона продадени машини, марката Mercedes запази първо място в глобалното класирането при продажбите на луксозни автомобили за втора поредна година.

Регистрацията на нови автомобили от компанията за премиум коли на Volkswagen - Audi нарасна с 0,6% до рекордната бройка от 1,88 милиона продадени единици. Най-сериозният скок в продажбите на Audi беше през декември в Китай.

Компанията BMW, който бе останал лидер в продажбите на луксозни автомобили за повече от десетилетие, преди да отстъпи първото място на Mercedes, заяви, че за увеличаване на продажбите са допринесли SUV моделите - ръст от 9,6% и 1-Series - ръст от 15 процента.

"Убеден съм, че продажбите на BMW ще продължат да растат ипрез 2018 г., като в същото време ние ще се съсредоточим върху рентабилността", заяви новият шеф на продажбите Питър Лот, който замени Ян Робъртсън на 1 януари, пише Reuters.