Доброто представяне на еврото от началото на годината може да затрудни възстановяването на европейската индустрия за луксозни стоки, което се водеше от скока при китайските потребителски разходи. Това смятат анализатори от RBC Capital Markets и HSBC Holdings, цитирани от Bloomberg.

Единната валута е нараснала с около 12% спрямо долара през 2017 г., което говори за несигурност, що се отнася до туристическия поток към Стария континент през идните тримесечия, коментираха експерти от RBC.

Въздействието е частично компенсирано от устойчивостта на юана, която валута е от решаващо значение за покупателната способност на китайските туристи в чужбина.

Междувременно индексът BI Europe, който разглежда луксозните стоки на най-добрите компании в сектора, се е покачил с около 40% през последните 12 месеца. LVMH, Hermes International, Kering SA и други компании съобщиха за възход в продажбите на луксозни артикули през тази година, след като азиатските купувачи отново се насочиха към този сегмент.

Докато по-силното евро ще навреди на целия европейски сектор, Salvatore Ferragamo SpA ще бъде най-силно ударена поради изоставането на Европа спрямо продажбите, пишат анализатори от HSBC.

Tod's и Prada също са изложени на риск. Swatch Group и Burberry Group няма да бъдат засегнати значително, тъй като те водят отчетите си в швейцарски франкове и лири, посочват експертите.